اختتامیه دومین جشنواره بین المللی «پیامبر مهربانی»

خالق سمفونی پیامبر(ص) تجلیل شد/ اجرای دو قطعه پاپ توسط خواننده دانمارکی

۱۳۹۵/۰۹/۲۶ - ۱۰:۲۶:۳۲
کد خبر: ۴۹۴۴۰۴
خالق سمفونی پیامبر(ص) تجلیل شد/  اجرای دو قطعه پاپ توسط خواننده دانمارکی
آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» با تجلیل از گروه های شرکت کننده و تعدادی از پیشکسوتان عرصه موسیقی در فرهنگسرای بهمن تهران برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی پنجشنبه ۲۵ آذرماه با حضور شهروندان تهرانی، هنرمندان گروه های شرکت کننده و برخی از مهمانان دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در مرکز همایش های بین المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.

حضور هنرمندان فوق تصور ما بود

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره توضیح داد: برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این است که تمام کشورها و گروه‌های هنری در سراسر دنیا که پیرامون شخصیت والای حضرت محمد (ص) کار هنری انجام دادند، در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره کوشیدیم تا همه جلوه‌های هنر برای معرفی اسلام استفاده شود و مطمئنیم که به این یقین رسیده‌ایم که همه هنرمندان با فوق رغبتی که ما تصور می‌کردیم، این نقش را ایفا کردند و در این دوره از جشنواره به مخاطبان ارائه دادند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن عذرخواهی از مخاطبانی که موفق به حضور در سالن اجرا نشدند، عنوان کرد: از اینکه نتوانستیم در این شب عزیز میزبان همه عزیزان شرکت‌کننده در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» باشیم، عذرخواهی می‌کنم. ولی در اینجا فقط به یک نکته اشاره می‌کنم؛ جایی که هنر در خدمت دین قرار می‌گیرد و محصول آن به بیرون عرضه می‌شود، قطعاً جایگاه ارزشمندی است که ما نیز باید در استمرار آن کوشش کنیم.

بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم که با اجرای امیرحسین مدرس و استقبال قابل توجه شهروندان تهرانی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری دومین دوره از برپایی جشنواره بین المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» بیان کرد: تجربه اثربخش دوره اول جشنواره که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد این انگیزه را در ستاد برگزاری جشنواره ایجاد کرد که نظر به این نیاز و استقبال مخاطبان، برگزاری دوره دوم را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: توجه به عناصر مهمی چون همدلی و همزبانی یکی از مواردی بوده که با توجه به عنوان جشنواره در شورای سیاستگذاری به آن تاکید ویژه ای داشتیم و امروز بسیار خوشحالیم که در آیین اختتامیه دومین جشنواره میزبان ۱۸ گروهی بودیم که نسبت به سال گذشته گروه های تکراری نبوده و آثاری را به مخاطبان ارائه دادند که از تنوع شنیداری متفاوتی برخوردار بودند.

روایت شاهین فرهت از ساخت موسیقی درباره پیامبر

تقدیر از شاهین فرهت آهنگساز و مدرس صاحب نام موسیقی کشورمان به جهت ساخت سمفونی پیامبر (ص) بخش دیگری از مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» بود.

این آهنگساز بعد از دریافت لوح تقدیر خود بیان کرد: من هم مانند بسیاری از هنرمندانی که در اینجا حضور دارند مفتخرم که در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» شرکت کردم. به هر ترتیب ساخت اثری با موضوع پیامبر اکرم (ص) مسئولیت بسیار بزرگی برایم بود چراکه تا آن زمان سمفونی با موضوع حضرت محمد (ص) ساخته نشده بود و حالا بسیار خوشحالم که این افتخار نصیب من شد.

وی ادامه داد: این موسیقی کاملا در چارچوب سمفونی است اما هر «موومان» دربرگیرنده حالت و معنای خاصی است که در قسمت زندگی پیامبر، در قسمت دوم بعثت پیامبر، در قسمت سوم دوران بعد از بعثت و در قسمت چهارم پیروزی پیامبر مورد توجه قرار گرفته و امیدوارم فضای موجود که با تمام روح و حسم نوشته شده مورد توجه مخاطبان قرار گرفته باشد.

در بخش دیگری از مراسم هم ژان دورینگ پژوهشگر مطرح موسیقی کشور فرانسه پیرامون «تنوع موسیقی در فرهنگ های مختلف» سخنرانی کرد.

خواننده دانمارکی در منقبت حضرت محمد (ص) خواند

سخنرانی آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سخنرانی محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، اجرای چند برنامه موسیقایی در منقبت حضرت رسول اکرم (ص) توسط هنرمندان و گروه های شرکت کننده داخلی و خارجی جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی ، اجرای دو قطعه پاپ توسط خواننده دانمارکی علی الهادی با موضوع حضرت محمد (ص) و امام زمان (عج)، تجلیل از گروه های شرکت جشنواره با اهدای لوح تقدیر و تندیس، پخش چند کلیپ تصویری از روند برگزاری جشنواره بخش های دیگر مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی را تشکیل می داد.

منوچهر متکی، احمد نجفی، اسماعیل تهرانی، کیوان پهلوان، رضا مهدوی، امیر عبدالحسینی، رضا مهدوی، کریم قربانی از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی در فرهنگسرای بهمن حضور یافته بودند. 

نظر شما