مروری بر عملکرد فیلم‌ها در بازار جهانی

«سرکش یک» فیلم تازه‌نفس میدان/ فیلم رولینگ نیم‌میلیاردی شد

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۱:۳۵:۵۴
کد خبر: ۴۹۵۳۸۲
«سرکش یک» فیلم تازه‌نفس میدان/ فیلم رولینگ نیم‌میلیاردی شد
در حالی که «سرکش یک» در اولین آخر هفته اکرانش بیش از ۲۹۰ میلیون دلار فروش کرد، فیلم «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به نقل از اسکرین دیلی، «سرکش یک: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» با فروش ۲۹۰.۵ میلیون دلار در  اولین هفته اکرانش در بازار جهانی در راس بازار فروش در همه بازارهای عرضه شده ایستاد.

این فیلم در آمریکا با نمایش در ۴۱۵۷ سالن سینما در مجموع ۱۵۵ میلیون دلار فروش کرد و در مکان نخست فهرست فروش ایستاد.

این فیلم در بازار بین‌المللی نیز ۱۳۵.۵ میلیون دلار فروش کرد که شامل عرضه در ۵۴ منطقه می‌شود و از نظر بالاترین فروش در ماه دسامبر در همه تاریخ تاکنون در مکان چهارم ایستاده است. این در حالی است که این فیلم پرفروش‌ترین فیلم در افتتاحیه خود در سال ۲۰۱۶ در کشورهایی چون فرانسه با فروش ۱۰ میلیون دلار، آلمان با فروش ۱۲.۵ میلیون دلار و اسپانیا با فروش ۴. میلیون دلار بوده است.

در بریتانیا نیز این فیلم با فروش ۲۱ میلیون دلار در چهار روز پرفروش‌ترین فیلم خارجی سال شده است و در مکان دومین فیلم پرفروش ماه دسامبر در همه تاریخ در این کشور جای گرفته است. «نیرو برمی‌خیرد» در مکان نخست جای دارد.

این فیلم در استرالیا نیز با فروش ۱۰.۸  میلیون دلاری سومین افتتاحیه بزرگ برای دیزنی را رقم زده است.

این فیلم که از فیلم های اقماری «جنگ ستارگان» است و در فضای آن فیلم سیر می‌کند در کره جنوبی ۲۸ دسامبر و در چین ۶ ژانویه روی پرده‌ها می رود و می‌تواند امید به فروشی خیره‌کننده داشته باشد.

موآنا به فروش خود ادامه داد

در عین حال انیمیشن «موآنا» با فروش ۱۵.۵ میلیون دلار دیگر در ۳۲ بازار جهانی تاکنون ۱۱۸.۴ میلیون دلار در بازار بین‌المللی و در مجموع ۲۸۰.۳ میلیون دلار با محاسبه بازار داخلی آمریکا کسب کرده است.

این فیلم در فرانسه با کاهش ۱۲ درصدی روبه رو شد و با فروش ۴ میلیون دلار دیگر سومین فیلم آخر هفته نام گرفت و تا به امروز ۱۶.۴ میلیون دلار در بازار فرانسه کسب کرده است. در بریتانیا نیز این فیلم کاهشی ۲۵ درصدی را تجربه کرد و ۱.۸ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروشش در بریتانیا را پس از سه هفته به ۸.۷ میلیون دلار برساند. عملکرد این انیمیشن در بازار چین نیز با فروشی ۲.۲ میلیون دلاری در هفته‌ای که گذشت در مجموع فروش فیلم را به ۲۸.۴ میلیون دلار تا به امروز رساند.

این انیمیشن هنوز در آلمان و ایتالیا اکران نشده و اتریش، یونان و اوکراین نیز در آخر هفته آینده میزبان آن خواهند بود. استرالیا نیز در روز ملی بوکس این انیمیشن را راهی سینماها خواهد کرد.

«دیوار بزرگ» با بازی مت دیمون در چین می‌فروشد

محصول کمپانی یونیورسال و «لجندری» با فروش ۶۷.۴ میلیون دلار در چین بزرگ‌ترین افتتاحیه خود را در آخر هفته‌ای که گذشت ثبت کرد. فیلم اسطوره‌ای ساخته ژانگ ییمو که یک اکشن-فانتزی تاریخی است در فروش بخش آیمکس خود نیز موفق ظاهر شد و تنها در روز یکشنبه ۲۳.۸ میلیون دلار از این بخش درآمد کسب کرد.

«جانوران شگفت انگیز» می‌تازد

«جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها» محصول کمپانی برادران وانر ممکن است پیشتازی خود را از دست داده باشد اما تا این تاریخ موفق شده تا از مرز ۵۰۰ میلیون دلار در بازار جهانی عبور کند و این تجربه موفقی برای این فیلم محسوب می‌شود.

این فیلم که در جهان داستانی «هری پاتر» می گذرد، در این هفته ۱۴.۵ میلیون دلار دیگر از ۶۶ بازار بین‌المللی کسب کرد و در مجموع فروشش را به ۵۰۹.۸ میلیون دلار رساند. این فیلم در چین ۸۴.۸ میلیون دلار فروخت و در بریتانیا ۵۵.۹ میلیون دلار و در ژاپن ۴۳.۶ میلیون دلار را ثبت کرد.

این فیلم که تازه در برزیل اکران شده با فروش ۵۹۴ هزار دلاری در مکان چهارم چارت این کشور قرار گرفت.

این فیلم در آمریکا در مکان پنجم چارت پرفروش‌ها جای دارد و تاکنون ۲۰۷.۶ میلیون دلار فروش کرده است.

«زیبای جانبی» وارد بازار شد

فیلمی که با حضور ستاره‌های متعدد با بازی ویل اسمیت در نقش اصلی ساخته شده در ۱۶ بازار جهانی به نمایش در آمد و تاکنون ۴.۶ میلیون دلار فروش کرده است. در روسیه و مکزیک فروش این فیلم ۱.۶ میلیون دلار و ۱.۴ میلیون دلار بود. این فیلم که از ۱۶ دسامبر در آمریکا اکران شده و اولین آخر هفته اکران خود را تجربه کرد با تنها هفت میلیون دلار فروش در ۳۰۲۸ سینما شکست سختی خورد و بدترین فروش افتتاحیه یک فیلم با بازی ویل اسمیت را ثبت کرد.

این فیلم ۲۱ دسامبر راهی فرانسه می‌شود و ۲۳ دسامبر در اسپانیا و ۲۶ دسامبر در بریتانیا اکران می‌شود.  

نظر شما