در نشست «کلاغ» مطرح شد

امکان دیدن آنلاین تئاتر برای علاقه مندان شهرستانی فراهم شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۱۵:۲۵:۲۴
کد خبر: ۴۹۸۰۱۲
امکان دیدن آنلاین تئاتر برای علاقه مندان شهرستانی فراهم شد
تهیه کننده و مجری طرح نمایش «کلاغ» در نشستی رسانه ای اعلام کردند که امکان تماشای این اثر نمایشی در شهرستان های مختلف فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا، نشست رسانه‌ای نمایش «کلاغ» با حضور بابک قهرمانی تهیه‌کننده، محمد قدس مجری طرح و روح‌الله زندی‌فرد روابط عمومی این اثر، امروز یکشنبه ۵ دی ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر به منظور اطلاع‌رسانی در مورد ساخت اپلیکشنی تازه در حوزه فرهنگی هنری برگزار شد. در آغاز این نشست، محمد قدس تهیه‌کننده تئاتر با ارائه توضیحاتی در این رابطه گفت: من و بابک قهرمانی بر آن شدیم تا با طراحی اپلیکیشنی برای معرفی، نقد و اطلاع‌رسانی پیوند مستمر و صحیحی را میان تماشاگران و صاحبان اثر در حوزه‌های مختلف تئاتر، موسیقی، فیلم و نشر ایجاد کنیم. این اپلیکیشن قابلیت نصب روی موبایل را دارد تا همه افراد بتوانند نقدهای مختلف در هر کدام از این حوزه‌ها را مطالعه کنند و همچنین نظرات و دیدگاهایشان را بنویسند. بر این اساس در اولین گام بر آن شدیم تا این اپلی‌کیشن را با نمایش «کلاغ» افتتاح کنیم و مسابقه نقدی را برگزار کنیم که به وسیله تعدادی از هنرمندان شناخته شده تئاتر، داوری خواهند شد.

بابک قهرمانی تهیه‌کننده و یکی از طراحان این اپلی‌کیشن در تکمیل سخنان همکار خود اظهار کرد: به خاطر شناختی که در زمینه آی‌تی داریم، از آن به صورت تخصصی در حوزه فرهنگی بهره برده‌ایم. با توجه به ظرفیت‌های موجود، به نظر می‌رسد کمتر به گفت و گو با یکدیگر می‌پردازیم و از دیدگاه‌ها و نقدهای مختلف در آثار هنری بهره می‌بریم.

وی افزود: بر این اساس مسابقه نقدی را برای نمایش «کلاغ» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد که این روزها در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود به عنوان نخستین فعالیت‌مان خواهیم داشت. در این مسابقه افراد مختلفی که به تماشای این اثر نشسته‌اند می‌توانند نقدهای خود را (حداکثر ۵۰۰ کلمه) در این اپلیکیشن بارگذاری کنند تا داوران آن را بررسی و قضاوت کنند. داوران نیز که همگی افراد سرشناس این حوزه هستند به زودی از سوی روابط عمومی نمایش معرفی می شوند.

قهرمانی با اشاره به امکان استفاده علاقمندان خارج از ایران و استان‌های کشور به این اپلی‌کیشن بیان کرد: این برنامه قابلیت گذاشتن فیلم را دارد، بنابراین همه می‌توانند از آن استفاده و نظرشان را بیان کنند. این اتفاق با فیلم تئاتر «کلاغ» شکل گرفته و علاقمندان در شهرستان و خارج از ایران امکان دیدن و نوشتن نقد خود را دارند. باید تاکید کنم تا زمانیکه این نمایش در تهران، بر صحنه است، تنها آی‌پی شهرستان‌ها و خارج از ایران باز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز