مراسم اربعین موذن‌زاده اردبیلی برگزار شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۱۷:۴۶:۳۰
کد خبر: ۴۹۹۷۸۱
مراسم اربعین موذن‌زاده اردبیلی برگزار شد
مراسم اربعین استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی با حضور اقشار مختلف مردمی و مهمانان داخلی و خارجی در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم اربعین استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی با حضور اقشار مختلف مردمی در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

در مراسمی که عصر امروز در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد، شرکت‌کنندگان از اقشار مختلف مردم، مهمان‌هایی از استان‌های مختلف کشور و کشورهای همسایه با حضور در این مجلس، یاد و خاطره فخرالذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی را با نثار فاتحه و صلوات گرامی داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی هشترودی از اساتید حوزه و دانشگاه به ارائه بیانات خود پیرامون احکام الهی و بزرگداشت استاد سلیم پرداخت.

 

رییس انجمن شعرای علی آقا واحد جمهوری آذربایجان:

ودود موذن‌زاده اسم پدرش استاد سلیم را زنده نگه خواهد داشت

رییس انجمن شعرای علی آقا واحد جمهوری آذربایجان گفت: سلیم فرزند با استعدادی از خود به جای گذاشت که هم‌اکنون ودود نقاش، مجسمه‌ساز، نوازنده و از برجستگان موسیقی مقامی است که با هنر خود اسم پدرش استاد سلیم را زنده نگه خواهد داشت.

رافیق شیروانلی در مراسم اربعین فخرالذاکرین سلیم موذن‌زاده اردبیلی در مسجد اعظم اردبیل با بیان اینکه سلیم موذن‌زاده اردبیلی همیشه در دل‌های ما زنده است، گفت: وقتی اسم سلیم را صدا می‌زنیم، وی را حس کرده و می‌بینیم.

وی با بیان اینکه سلیم موذن‌زاده اردبیلی تنها با هنر خود در خاطرها نمی‌ماند، افزود: سلیم فرزند با استعدادی از خود به جای گذاشت که هم‌اکنون ودود نقاش، مجسمه‌ساز، نوازنده و از برجستگان موسیقی موقامی است که با هنر خود اسم پدرش سلیم را زنده نگه خواهد داشت.

رافیق شیروانلی با تاکید بر اینکه سلیم موذن‌زاده اردبیلی زندگی ابدی معنوی خواهد داشت، تصریح کرد: سلیم با هنر و صنعت خود جایگاه والایی را برای خود ایجاد کرد.

رییس انجمن شعرای علی آقا واحد جمهوری آذربایجان با بیان اینکه هر مومن و مسلمانی یاد و خاطره سلیم موذن‌زاده اردبیلی را زنده نگه خواهد داشت، گفت: سلیم با هنر خود جایگاه والایی برای خود در بهشت الهی ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: خداوند به سلیم استعداد بزرگی هدیه کرده بود که وی ائمه اطهار(ع) را همواره مدح می‌کرد.

فرزند فخرالذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی:

سونامی عشق و محبت به امام حسین(ع) در حضور مردم در مراسمات فخرالذاکرین جلوه‌گر شد

فرزند فخرالذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی گفت: سونامی عشق و محبت به امام حسین(ع) در حضور مردم در مراسمات فخرالذاکرین جلوه‌گر شد.

ودود موذن‌ در مراسم اربعین فخرالذاکرین سلیم موذن‌زاده اردبیلی در مسجد اعظم اردبیل با بیان اینکه فوت استاد سلیم آتشی بر دل خانواده وی و مریدان اهل بیت(ع) گذاشته است، گفت: اردبیل در مقاطع زمانی بسیاری نقطه عطف تاریخی واقع شده است و حضور مردم در مراسمات تشییع، شام غریبان، ختم و اربعین استاد سلیم را نیز می‌توان نقطه عطفی در تاریخ اردبیل عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در این واقعه را می‌توان سونامی عشق و محبت به امام حسین(ع) دانست، افزود: خداوند متعال چنان لطف و محبتی به استاد سلیم داشت که به وی حیاتی ابدی عطا فرمود.

فرزند فخرالذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی تاکید کرد: با فوت استاد سلیم موذن‌زاده مردم حسینی، سردار، سرلشکر و پهلوانی را از دست دادند که هیچوقت پشت به زمین نکرد.

سلیم موذن زاده اردبیلی در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در محله تازه شهر اردبیل چشم بر جهان گشود. صدای خوب در خانواده وی موروثی بوده و «شیخ فرج اردبیلی» پدر بزرگ، «شیخ کریم» پدر استاد سلیم و تمام برادرانش به نام‌های شادروانان نعیم، رحیم و داود موذن‌زاده اردبیلی از صدای بسیار خوب برخوردار بوده‌اند که همه آنان از این نعمت الهی در راه ترویج مکتب اهل بیت(ع) به خصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم(ع) و عزاداریهای محرم بهره جسته‌اند.

مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی که بیش از ۶۰ سال از عمر خویش را صرف اجرای برنامه‌های نوحه خوانی و مداحی کرده بود، از او حدود دو هزار و ۵۰۰ عنوان نوار کاست و سی دی مربوط به برنامه‌های عزاداری و نوحه‌خوانی موجود است.

اعجاب و توانایی بی‌وصف در اجرای برنامه‌های گوناگون مداحی، نوحه خوانی، مولود خوانی، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی وی را در ردیف یکی از مطرح‌ترین افراد در این رشته‌ها قرار داده است.

نهایتاً سلیم موذن‌زاده اردبیلی از مداحان و ذاکران مشهور اهل‌بیت در عالم تشیع بود که در سن ۸۰ سالگی و بر اثر کهولت سن روز دوم آذرماه سالجاری در اردبیل دار فانی را وداع گفت.

نظر شما