مشاور معاونت پیشگیری قوه قضاییه:

رمالی و فال بینی ریشه در خلا های فرهنگی جامعه دارد

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۹:۵۰:۲۵
کد خبر: ۵۰۰۵۵۶
رمالی و فال بینی ریشه در خلا های فرهنگی جامعه دارد
مشاور معاونت پیشگیری قوه قضاییه در برنامه " گفت و گوی فرهنگی " رادیو گفت و گو عنوان کرد : جامعه ای که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی دچار خلا شده است دچار بیشترین آسیب از جانب موضوع رمالی و فالگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه " گفت و گوی فرهنگی"  با موضوع ( گسترش رمالی و فال بینی؛ ریشه ها و مخاطرات ) با حضور حجت الاسلام ابراهیمی ، مشاور معاونت پیشگیری قوه قضائیه وبنیانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روانه آنتن شد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ابتدا عنوان کرد : جامعه ای که به لحاظ فرهنگی و آموزشی دارای خلا باشد ، بیشتر در معرض سودجویان قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروزه به پیشگیری های اولیه بسیار اهمیت داده می شود ، گفت : توجه به زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی در این حوزه باعث کاهش آسیب های جامعه خواهد شد.

 مشاور معاونت پیشگیری قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه در حوزه این موارد چگونه ورود پیدا کرده است ، اظهار کرد : آسیب هایی که سبقه اجتماعی دارند اما نامناسب بودن زیر ساخت های فرهنگی سبب بروز آن شده اند بسیار پیچیده و درمان آنها مشکل است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با تاکید بر اینکه به لحاظ قانونی خلایی وجود ندارد ، افزود : گرچه در قانون، رمالی جرم تعریف نشده است اما مسائل بعدی مانند کلاهبرداری مالی و... که متعاقب آن ایجاد می شود جرم بوده و مشمول مجازات می شود.

مشاور معاونت پیشگیری قوه قضائیه به پیامد ها و عوارض رمالی اشاره کرد و گفت : تبیین موضوع توسط رسانه نقش اساسی در کاهش پیامدها دارد.دستوری و تجویزی برخورد کردن مشکلی را حل نمی کند چرا که آمارها حاکی از این است که نیمی از افراد مراجعه کننده تحصیل کرده هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه مطلب فوق افزود : این افراد سودجود شگردهایی دارند که فرد تحصیل کرده اغوا می شود به طوری که عمده کسانی که مورد سودجویی قرار می گیرند در ابتدا اعتقاد و باوری به این امور نداشته اند.

در ادامه گفت و گو دکتر بنیانیان با بیان اینکه مراجعه به رمال و فالگیر نمادی از عقب ماندگی است ، افزود:این موضوع یک آسیب جدی است و خلاء آن کم کاری خودمان در آگاه سازی مردم است.

وی با اشاره به موضوع شانس و گسترش استفاده از آن توسط رسانه ها عنوان کرد : استفاده از عقل یک مهارت است که دستگاه های اجرایی و آموزشی غافل مانده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الگوی جوانان در جامعه تغییر پیدا کرده است و تبدیل به بازیگران سینما شده است و دانشمندان از دور خارج شده اند.

لازم به ذکر است برنامه "گفت و گوی فرهنگی" از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20:00 روی آنتن شبکه رادیویی گفت و گو می رود و علاقه مندان می توانند برای دسترسی به فایل صوتی برنامه به سایت شبکه مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز