۲ خبر از جشنواره تئاتر فجر

مدرس یونانی کارگاه برگزار می کند/ «اودیسه» به ایران سفر می کند

۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۰۲۶۵۶
مدرس یونانی کارگاه برگزار می کند/ «اودیسه» به ایران سفر می کند
برگزاری کارگاهی تخصصی با حضور مدرس یونانی و اجرای نمایش «اودیسه خوانی» توسط گروه تئاتری از کشور یونان، اخبار سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ۱۷ دی ماه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، کارگاه تخصصی «میراث ادبی و فرهنگی والگوهای نوین ارایه آثار نمایشی» با حضور اکتور ساتسولی از کشور یونان در تاریخ ۲۲ دی ماه در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار می‌شود.

 این کارگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ روز ۲۲ دی ماه برپا می‌شود و ثبت نام متقاضیان همچنان ادامه دارد. در این کارگاه ۶ ساعته زمینه‌های لازم برای یک گفت‌وگوی فرهنگی در راستای غنا بخشیدن به تجربه نوشتن و خلق نمایشی از میراث ادبی و فرهنگی با توجه به تجارب فرهنگی غنی و باستانی یونان فراهم می‌شود.

«اودیسه‌ خوانی» گروهی به سرپرستی یونانی‌ها در جشنواره تئاتر فجر

«اودیسه خوانی» یک خوانش اجرایی است و قرار است شخصیت‌های مختلف از هر قشری در این اجرا شرکت کنند. میان پرده‌های موسیقایی و آهنگ‌ها توسط گروه‌های محلی و بین‌المللی به موازات برنامه خوانش، اجرا خواهند شد و در میان آن ها، آلات موسیقی باستانی یونان که مورد بازسازی قرار گرفته‌اند، نیز نواخته می شوند.

در چارچوب سی و پنجمین جشنوارۀ تئاتر فجر، در یک فضای چند ملیتی، ۱۲۲ نفر شرکت کننده از گروه‌های سنی متفاوت و با زمینه‌های مختلف، شامل ورزشکاران، سران سیاسی و مملکتی، خبرنگاران، دانشجویان، دانش آموزان و کودکان جمع خواهند شد تا حماسه باشکوه «اودیسه» هومر را یکی پس از دیگری، به گویش‌های مختلف ایران و نیز زبان‌های بین‌المللی بخوانند. برای هر یک از ثبت نام کنندگان در بخش منظومه‌خوانی، چند روز پیش از مراسم، با توجه به زمان‌بندی انتخابی در سایت رزرو بلیت، بخش خاصی از متن ارسال می‌شود تا تمرین کنند.

عوامل اجرایی نمایش «اودیسه خوانی» عبارتند از مدیر پروژه: کاترینا بالاموتی، مشاوران ادبی و آکادمیک: دکتر سوفیا کوتلاکی، زهره هدایتی، تدوین متون: یوسف فخری مقدم، مریم فرقانی، هانیه محمدی، کاترینا بالاموتی.

این رویداد توسط سفارت یونان در ایران و گروه تلماهوس برنامه‌ریزی شده و با پشتیبانی سازمان‌های غیر دولتی «خوانندگان هومر» و «تئاتر الینیکو» که تاکنون این برنامه را در کشورهای مختلف دنیا ترتیب داده‌اند، برگزار می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از ۱ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

نظر شما
پرونده ویژه