«کویرس سوریه کوچک» آماده حضور در فجر است/ مستندی درباره سوریه

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۱:۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۱۹۸
«کویرس سوریه کوچک» آماده حضور در فجر است/ مستندی درباره سوریه
«کویرس سوریه کوچک» به کارگردانی سعید صادقی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، مستند «کویرس سوریه کوچک» به تهیه ‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی سعید صادقی که برای اولین بار در بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید، داستان محاصره یک پادگان در حومه حلب را روایت می‌کند.

مرتضی شعبانی در این رابطه بیان کرد: «کویرس» نام یک پایگاه هوایی در حومه حلب سوریه است که به مدت سه سال و نیم در محاصره کامل داعش بود و سربازان و دانشجویان آن تمام این مدت مقاومت کردند تا دست داعش به این پایگاه نرسد.

تهیه‌کننده مستند «کویرس سوریه کوچک» در ادامه بیان کرد: این پادگان حدود یک سال پیش آزاد شد و ما تصمیم به ساخت این مستند گرفتیم، چون علاوه بر این که سوریه موضوع روز دنیا است، داستان مقاومت این پادگان هوایی بسیار جذاب بود؛ این که چطور طی این چند سال دانشجویان مقاومت کرده و چه اتفاقاتی در این پادگان رخ داده است.

وی درباره مراحل ساخت این مستند توضیح داد: «کویرس سوریه کوچک» در مدت ۲ ماه فیلمبرداری شد و تدوین و مراحل پس از تولید آن هفت ماه زمان برد.

شعبانی با اشاره به سختی‌های تولید این مستند در فضای ناامن سوریه ادامه داد: کشور سوریه همچنان ناامن است و احتمال بمب‌گذاری در شهرهای آن همواره وجود دارد، اما درباره «کویرس» موضوع اندکی متفاوت است و خطرهای دیگری این منطقه را تهدید می‌کند. در تمام مدت فیلمبرداری در کویرس احتمال محاصره دوباره این مکان وجود داشت و دوستانی که با ما در ساخت این فیلم همراهی می‌کردند، این خطر را پذیرفته بودند.

این تهیه‌کننده مستند با تشکر از عوامل پنج نفره تولید «کویرس سوریه کوچک» گفت: محمد رحیمی به عنوان فیلمبردار اول، یحیی رضایی فیلمبردار دوم، علی نیکبخت تصویربردار هوایی، احمد زائری مترجم، در کنار سعید صادقی کارگردان و بنده به عنوان تهیه‌کننده، در این گروه حضور داشتیم.

شعبانی در پایان درباره اکران عمومی این مستند گفت: «کویرس سوریه کوچک» در قالب مستندی ۸۴ دقیقه ای در بخش مستند جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود و پس از آن برای اکران در «هنر و تجربه» تلاش خواهیم کرد. این فیلم به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی آماده نمایش شده و بعید می دانم مخالفتی برای اکران آن در گروه «هنر و تجربه» وجود داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز