انوشیروان محسنی در گفتگو با برنا مطرح کرد:

هنرمندان در فیلم های ایرانی پشت هم هستند

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۹:۲۴:۲۶
کد خبر: ۵۰۷۰۹۸
هنرمندان در فیلم های ایرانی پشت هم هستند
بازیگر «ستاره های رقصان» گفت: در پشت صحنه فیلم های ایرانی ارتباط، تعامل، مهربانی و کمک بسیاری وجود دارد و همه پشت هم هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا، انوشیروان محسنی بازیگر فیلم «ستاره های رقصان» درباره این فیلم گفت: «ستاره های رقصان» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن محسنی نسب در دو بخش است. بخش اول آن مربوط به صحنه های جنگ و دفاع مقدس با بازی من در 25 دقیقه در حال حاضر آماده پخش شده است و بخش دوم آن مربوط به زمان حال است و بدون حضور من در روزهای آینده ساخته می شود.

این بازیگر سینما درباره چگونگی حضور در این فیلم اظهار کرد: بعد از بازی در فیلم «شاخ کرگدن» که به دعوت محسن محسنی نسب در آن فیلم حضور پیدا کردم، ایشان پیشنهاد فیلم «ستاره های رقصان» را به من دادند که بعد از شنیدن موضوع و خواندن فیلمنامه اعلام کردم که به جهت موضوع جبهه و دفاع مقدس که در این فیلم به آن پرداخته می شود و به احترام شهدا، جانبازان و ایثارگران بدون دستمزد و با افتخار در این فیلم بازی می کنم.

محسنی ادامه داد: برخی از بچه های بازیگر در این فیلم از رزمندگان مدافع حرم در جنگ سوریه بودند که خیلی زحمت کشیدند و با جان و دل بازی کردند، واقعا به دلیل آموزش هایی که به جهت جنگ سوریه دیده بودند کار را بلد بودند و می دانستند چه کنند. این بچه ها نیز هیچ دستمزدی نگرفتند و خالصانه کار کردند.

قهرمان چهار دوره تای بوکس اروپا درباره چگونگی تولید این فیلم بیان کرد: یک هفته پیش تولید کار بود که در شهرک سینمایی دفاع مقدس در جاده قم تمرین کردیم. بخش اول فیلم که مربوط به بازی من است سه روز فیلمبرداری داشتم. 55 دقیقه دیگر که بخش دوم است باید ساخته شود که از زندگی دخترم است و شرایطی که بعد از شهادت من با آن در زندگی روبروست مطرح می شود.

محسنی درباره حضور «ستاره های رقصان» در جشنواره های مختلف گفت: فیلم بیست و پنج دقیقه ای که تا کنون ساخته شده است را برای جشنواره های آلمان و اتریش فرستادیم که چند ماه دیگر برگزار می شود. به جشنواره دیاگوناله و همچنین به جشنواره گراتس اتریش که همه کشورهای جهان شرکت می کنند نیز فرستادیم. گراتس هنوز شروع نشده اما اعضای جشنواره بعد از دیدن فیلم خوششان آمد و گفتند زبان فیلم باید انگلیسی باشد و تدوینگر فیلم قرار است که فیلم را به زبان انگلیسی در آورد چون زبان فستیوال ها انگلیسی است.

بازیگر ایرانی مقیم اتریش در مورد اکران این فیلم در این کشور بیان کرد: یک بار اکران خصوصی «ستاره های رقصان» را برگزار کردیم که 330 نفر حضور داشتند و خیلی خوششان آمده بود. اتریشی ها سخت گریه می کنند اما در اکران این فیلم واقعا گریه کردند. دایی خود من نیز به دلیل موج جنگ که 75 درصد جانباز است از حال طبیعی خارج شد.

محسنی درباره کارنامه کاری خود در عرصه هنرپیشگی گفت: «شیرین خواهر من»، «رقص آخر» که در جشنواره دیاگوناله و وینیاله اتریش چند جایزه برد، «دلاور»، «قصر مرکل اشتین»، «تیک تاک» فیلمی کمدی که یک ماه دیگر در اتریش اکران می شود و نقش ابونیدال را که فردی اهل رام‌الله است و با دو نفر فلسطینی دیگر در سال 1985 در فرودگاه وینا 15 اسرائیلی را به همراه دو پلیس اتریشی به رگبار بست در «زندانی ها» با کارگردان مطرح آلمانی هانس بوکینگ دو هفته پیش به پایان رساندم. این ها فیلم هایی است که در اروپا بازی کرده ام.

وی افزود: «شب های طولانی» هم فیلمی بود که به جهت توهین به هموطنان ایرانی ام در آن بازی نکردم و مشخص شد تهیه کننده دوم فیلم یک شاهزاده عرب بود. شکایت کردم که باعث توقیف فیلم، حذف آن حرف ها و تغییر قانون اتریش شد به این شکل که توهین به کشورها و دین در فیلم ها و فیلمنامه ممنوع شد یعنی اگر در فیلمنامه ای توهین باشد مجوز داده نمی شود.

محسنی به خاطره ای از «ستاره های رقصان» اشاره و اظهار کرد: در ابتدای حضور در شهرک سینمایی دفاع مقدس دو ماشین وارد شهرک شد و ده نفر از آن پیاده شدند که معلوم شد همان رزمندگان مدافع حرم هستند که قرار است در فیلم بازی کنند. تا حدود نیم ساعت به جهت این که از اتریش آمده بودم سخت با من ارتباط برقرار می کردند اما وقتی فهمیدند که قهرمان رزمی هستم و شاهزاده عربستانی را به جهت توهین به مردم ایران زده ام مرا در آغوش گرفته و ارتباطمان صمیمی شد.
 
بازیگر «شاخ کرگدن» درباره دفاع مقدس و جنگ سوریه که با رزمندگان مدافع حرم هم بازی بوده است بیان کرد: ما باید از کسانی که به جنگ رفته اند تشکر کنیم. از کسی که جانباز شده یا مادر رزمنده ای که شهید شده است. این عزیزان برای من باعث افتخار هستند و نباید این ها را هیچوقت فراموش کنیم. هنوز هم با رزمندگان جنگ سوریه در ارتباطم. انسانهایی والا و نترس که عاشق شهادت هستند و دوست دارند درجنگ شهید شوند. از شجاعت آن ها در تعجب بودم و از بچه های رزمنده مدافع حرم پرسیدم که چرا در این جنگ شرکت کرده اید و آن ها گفتند که ما جنگ را برده ایم در سوریه و با آن ها در آنجا می جنگیم چون اگر چنین کاری نکنیم مجبور خواهیم شد در داخل ایران با دشمن بجنگیم. در واقع مرز را آنجا برده اند که مردم در آرامش زندگی کنند و من از آن زمان دیدم به این مسئله تغییر کرد.

محسنی درباره نقش ها و پیشنهادات در ایران گفت: شخصا فیلم های اکشن بیشتر مناسب من است اما در نقش های مختلف کار می کنم. در ایران بعد از «شاخ کرگدن» کم کم پیشنهادهایی به من شده و می شود. برخی را که مناسب ندیدم رد کردم چون شرایط نقش به من نمی خورد.

وی درباره اینکه بین ایران و اتریش کدام یک را برای بازیگری انتخاب می کند اظهار کرد: من خیلی دلم می خواهد در ایران فعال باشم. در اتریش بودجه فیلمسازی بیشتر است اما در ایران حس بهتری برای بازی کردن دارم، خوشحال می شوم که بین هموطنانم هستم. در پشت صحنه فیلم های ایرانی ارتباط، تعامل، مهربانی و کمک بسیاری وجود دارد و همه پشت هم هستند اما در اتریش رفتار افراد با یکدیگر در پشت صحنه یک فیلم سرد است.

انوشیروان محسنی در پایان گفت: اتریش تکنولوژی قویتری نسبت به ایران در فیلمسازی دارد اما بازیگری در ایران قوی تراست.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز