۳ خبر از جشنواره تئاتر فجر

تئاتر شهر میزبان ۳۵ پوستر جشنواره/ «سفید» ژاپنی ها به ایران آمد

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۲:۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۰۷۲۴۳
تئاتر شهر میزبان ۳۵ پوستر جشنواره/ «سفید» ژاپنی ها به ایران آمد
برپایی نمایشگاه ۳۵ پوستر جشنواره در تئاتر شهر، اجرای نمایش «سفید» از ژاپن و برگزاری کارگاه «کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده در اجرای نمایش»، از اخبار جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر است.
به گزارش خبرگزاری برنا، در این دوره از جشنواره برای اولین بار قرار است تمام پوسترهای ۳۵ دوره جشنواره  تئاتر فجر بر دیوار راهرو طبقه سوم تئاتر شهر نصب شوند تا هنرمندان و تماشاگران نظاره‌گر تاریخچه طراحی پوسترها باشند.

از آنجاکه در بعضی از دوره‌های جشنواره طراحی‌های جانبی هم برای بخش‌های مختلف صورت گرفته است، مخاطبان در این نمایشگاه شاهد ۵۰ پوستر خواهند بود که از اول تا دوازدهم بهمن بر دیوار راهروی تئاتر شهر نصب می‌شوند.

ژاپنی‌ها با نمایش «سفید» مهمان جشنواره تئاتر فجر هستند

نمایش«سفید» به کارگردانی کوکوونا کاری از گروه تئاتر «سیرو- اِی» است که مبتنی بر حرکت است.

عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر است:

کارگردان: کوکوونا، کارگردان بصری: ریوسوکه ساتو، بازیگران: توشیا آرای، دایکی، کنتارو هما، تاکاهیرو، یوهِی، مدیر کمپانی: یوشیکو مائدا، مدیر عامل: هیرویوکی آراکی، مدت نمایش:  ۶۰ دقیقه.

گروه تئاتر «سیرو- اِی» در سال ۲۰۰۲ در توکیو تاسیس شده است و از جمله فعالیت‌های آن می توان به اجرای نمایش‌های «سفید»»، «خط‌خطی»، «او-پی»، «آواتار»، «جعبه»، «توپ سایه»، «نمونه ‌برداری» اشاره کرد.

کارگاه «کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده در اجرای نمایش» با حضور سعید ذهنی برگزار شد

این کارگاه‌ با حضور جمعی از هنرجویان تئاتر و دست‌اندرکاران موسیقی تئاتر روزهای ۲۶ و ۲۷ دی ماه برگزار شد و کارگاه «کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده در اجرای نمایش» نیز  با حضور آیدین الفت امروز ۲۸ و فردا ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.

تمامی کارگاه‌های سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رایگان است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌الملی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای ۱ الی ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

نظر شما