برنامه گالری‌های تهران در آستانه بهمن‌ماه

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۲۸:۴۶
کد خبر: ۵۰۸۲۴۷
برنامه گالری‌های تهران در آستانه بهمن‌ماه
گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی به استقبال بهمن‌ماه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشگاه گزیده‌ای از آثار زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی همراه عکس‌ها و اسنادی از او به عنوان بخش جنبی شصتمین نشست پژوهشی هنر از ۳۰ دی تا ۸ بهمن - زادروز او - در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. در این نمایشگاه طرح‌ها، کاریکاتورهای او، نقاشی‌ها، عکس‌ها و اسنادی از کار و زندگی او برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه پنجشنبه، ۳۰ دی‌ماه، ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود.

نشست پژوهشی نقد و بررسی کارنامه زنده‌یاد محمد رفیع ضیایی نیز از سوی سازمان زیباسازی تهران و نشریه تندیس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن تصویرگران، جمعه ۸ بهمن ساعت ۱۶ با حضور رویا صدر، فرهاد حسن‌زاده، اسماعیل عباسی و امیر سقراطی برگزار می‌شود.

***

نمایشگاه گروهی انجمن سفالگران ایران با عنوان «کودکی» با همکاری خانه هنرمندان ایران یکم تا دهم بهمن‌ماه در محل این خانه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۵۲ اثر با تکنیک سرامیک توسط هنرمندانی مانند کوروش آریش، بهزاد اژدری، محمدرضا افشار طوس، الناز ایرانپاک، صادق باقری، مژگان باوکی، ریحانه جهان سوز، علی زمانی، فرزاد فرجی، شبنم عمانی، فرنوش فروغی، حسین قاسمی، مریم کوهستانی، مهدی مساح و پگاه میرزایی برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

مراسم افتتاح نمایشگاه گروهی سرامیک «کودکی» ساعت ۱۷ جمعه، اول بهمن ماه، در محل نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گالری شکوه

تازه‌ترین کالیگرافی‌های عنایت‌الله نظری نوری با عنوان «ایران من سلام» به‌نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه پنجمین سری از «ایران من سلام» است. این آثار که از عشق هنرمند به ایران سرچشمه گرفته شامل ۲۰ اثر کالیگرافی با تکنیک اکریلیک روی بوم و در ابعاد مختلف است.

نمایشگاه «ایران من سلام» روز جمعه، اول بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری، شماره ۱۹ گشایش می‌یابد و تا ششم بهمن هر روز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه امام علی (ع)

نمایشگاه دومین مسابقه عکاسی «خانه‌های روستایی» ۳۰ دی‌ماه با حضور هنرمندان و عکاسان افتتاح می‌شود. این مسابقه با حضور ۱۳۱۲ نفر و ۵۲۷۸ اثر به مرحله داوری رسید که از این تعداد، ۱۲۲ اثر در محورهای ذکرشده به نمایشگاه راه یافتند.

بخش ویژه نمایشگاه نیز شامل ۲۸ اثر از استادان و هنرمندان مهمان است که با توجه به محورهای مسابقه و فضای کلی نمایشگاه، با انتخاب خود هنرمندان صاحب اثر، در نمایشگاه به‌نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه از ۳۰ دی تا ۲۱ بهمن در موزه امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار برگزار می‌شود.

نگارخانه مجموعه سعدآباد

نمایشگاه آثار پریسا ایمان‌پور شامل عکس‌هایی از بناهای تاریخی و طبیعت سعدآباد در فصل پاییز برپا می‌شود. در نمایشگاه «سعدآباد قاب فصل سوم» ۴۰ قطعه عکس با موضوع بناهای تاریخی و طبیعت سعدآباد در فصل سوم سال به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «سعدآباد قاب فصل سوم» اول بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه مرکز هنری سعدآباد افتتاح می‌شود و تا هشتم بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی خواهد بود.

گالری «آ»

مجموعه‌ای از طراحی‌های بهرام کلهرنیا - گرافیست و مدرس دانشگاه - در نمایشگاه «سهم شک» به‌نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه «سهم شک» جمعه، اول بهمن‌ماه، در گالری «آ» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، ‌کوچه ارشد، شماره ۷ افتتاح می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

موسسه فرهنگی - هنری صبا

نمایشگاه برگزیدگان چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در موسسه صبا برپا شده است. ۱۴۶ اثر خوشنویسی که دربرگیرنده منتخبی از آثار رقابتی چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران و خوشنویسان برتر استان قزوین است، در نگارخانه خیال و موزه فلسطین در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان تا ۱۸ بهمن می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به‌جز ایام تعطیل از این نمایشگاه دیدن کنند.

این نمایشگاه در موسسه صبا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲ (ورودی شرقی)، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ (ورودی غربی) و موزه فلسطین واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید برادارن مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری «اُ»

محمدرضا میرزایی در تازه‌ترین نمایشگاه عکس‌های خود تلاش کرده دیالوگی بین دو هنر عکاسی و نقاشی برقرار کند. در نمایشگاه «دوباره یک‌بار دیگر» ۲۱ عکس تازه از کارهایی روی دیوار خواهد رفت که در دو سال اخیر و در شهرهای مختلفی مانند ناپل، پاریس، میلان و استانبول عکاسی شده‌اند.

نمایشگاه «دوباره یک‌بار دیگر» اول بهمن‌ماه ساعت ۱۶ در گالری «اُ» به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو، ‌ شماره ۴۶ افتتاح می‌شود و تا ۱۲ بهمن برپا خواهد بود.

فرهنگسرای گلستان

نمایشگاهی از آثار هنرمندان خودآموخته در فرهنگسرای گلستان گشایش یافته است. در نمایشگاه «ترجمان عهد آفتاب» آثار متعددی از این هنرمندان توسط انجمن هنرمندان خودآموخته در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه «ترجمان عهد آفتاب» تا اول بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک برپاست.

گالری نقش جهان

نمایشگاه آثار نقاشی هانیه بوربور کریمی با عنوان «به نام او» در گالری «نقش جهان» افتتاح می‌شود. بوربور کریمی در این نمایشگاه هفت اثر با سبک کلاژ یا تلفیق خط و نقاشی رئال و با تکنیک رنگ روغن روی بوم را در معرض نمایش علاقه‌مندان خواهد گذاشت.

افتتاحیه آثار این هنرمند روز جمعه، اول بهمن‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ششم بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

باغ – موزه قصر

نمایشگاه آثار نقاشی سروناز سلطانی با عنوان «تمام ناتمام‌های من» در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ - موزه قصر افتتاح شده است. در این نمایشگاه ۱۵ اثر به‌نمایش درآمده که تکنیک تمام آثار اکریلیک و رنگ‌ روغن روی بوم است.

این نمایشگاه تا ۳۰ دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ‌ - موزه قصر برپاست.

موزه نقاشی پشت شیشه

۱۲ اثر بزرگ غلامرضا رسول‌زاده به مدت پنج روز در موزه نقاشی پشت شیشه به‌نمایش گذاشته شده است. این هنرمند تا کنون بیش از ۱۲ نمایشگاه انفرادی و گروهی برگزار کرده است.

نمایشگاه انفرادی غلامرضا رسول‌زاده تا ۳۰ دی‌ماه در موزه نقاشی پشت شیشه به آدرس خیابان سعدی، خیابان برادران هدایت، تقاطع خیابان نورمحمدی از ساعت ۹ تا ۱۷ برپاست.

گالری فردا

نمایشگاه آثار نقاشی اصغر کفشچیان‌مقدم - هنرمند و مدرس دانشگاه - و شاگردانش با عنوان «پیک. آن جوانان» گشایش یافته است. او در این نمایشگاه چند اثر از خود و نقاشی‌هایی از ۲۳ دانشجوی خود را ارائه کرده است.

مارال اردلان، پانیذ امین‌سلماسی، سیده شیما ایمانی، قاسم بخشی، مهسا بصیر، مرسده بهزاد نبوی، وحید پوریزدان‌پناه، منیره حقانی‌پور، مجید حمزه‌لو، لیلا خادم‌شریف، ابراهیم ربانی‌ خیرخواه، مهیا رضایی، نسرین زنگنه، هستی سیدلطفعلی، آزاده سیفی، صدیقه سهراب‌پور، الهام شریفی سالکویه، الیشا شعفی، نسیبه صادق‌نژاد، مژگان کاظمی، فرزانه کنگرانی فراهانی، سهیلا هوشمندفر، آیلار هوفر و اصغر کفشچیان‌مقدم هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه تا ۳۰ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «فردا» به نشانی خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، شماره ۲، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ثالث

نمایشگاه ماسک - مجسمه‌های علی کوره‌چیان با عنوان «به بهانه چشمانت» گشایش یافته است. کوره‌چیان در این نمایشگاه با به‌کارگیری کالیگرافی در هنر مجسمه‌سازی توانسته است ماسک‌هایی را خلق کند که هر کدام تداعی‌کننده مفهوم خاصی هستند.

این نمایشگاه تا ششم بهمن‌ماه در گالری «ثالث» به نشانی خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه ششمین دوسالانه نقاشی «دامون‌فر»، ویژه جوانان زیر ۲۵ سال، در گالری پردیس ملت افتتاح شده است. این نمایشگاه تا چهارم بهمن ادامه خواهد داشت.

در ششمین دوسالانه نقاشی «دامون‌فر» ۱۲۱ نقاشی از ۹۲ هنرمند در دو بخش اصلی و جنبی به‌نمایش درمی‌آید.

فرهنگسرای ارسباران

دومین نمایشگاه نقاشی کودکان کار با شعار «هوای شهرم را آبی کشیدم» همزمان با روز «هوای پاک» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

‌این نمایشگاه ۲۹ دی‌ماه همزمان با روز هوای پاک از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

پلتفرم ۲۸

گالری «پلتفرم ۲۸» میزبان دومین پروژه خود با عنوان DNAted است که در آن، مخاطبان با نحوه ساخت یک  چیدمان مشارکتی آشنا می‌شوند. این اثر هنری توسط چاپگرهای سه‌بعدی‌ساز، مجسمه‌ای را ارائه می‌دهد که کاملا تحت تأثیر توالی منحصربه‌فردی از ساختار DNA شکل می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای آشنایی با نحوه ساخت این چیدمان می‌توانند از ۱۷ دی تا اول بهمن‌ماه به «پلتفرم ۲۸» واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست روشن‌منش، شماره ۲۸ مراجعه کنند.

نظر شما