با اعلام بیانیه‌ای

انجمن منتقدان از برگزاری جلسات نقد در جشنواره فیلم فجر انصراف داد

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۰۸:۳۴:۰۱
کد خبر: ۵۰۹۲۰۱
انجمن منتقدان از برگزاری جلسات نقد در جشنواره فیلم فجر انصراف داد
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران از برگزاری جلسات نقد فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد.
به گزارش خبرگزاری برنا، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران طی بیانیه‌ای از برگزاری جلسات نقد و بررسی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

در متن این بیانیه آمده است:

«به نام خداوندجان وخرد

متاسفانه در فضای به شدت محافظه کارانه کنونی گویا «فرهنگ» و «فرهنگ ساز» قربانی اصلی است.

جهت اطلاع اعضای محترم انجمن و ثبت در تاریخ یادآور می شویم که جلسه ای با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن و دبیر محترم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار و توافق شد که در ترکیب هیات داوران یک منتقد از اعضای شاخص و صاحب نظر انجمن قرار گیرد.

براین اساس طی نامه مکتوبی آقایان جهانبخش نورایی، طهماسب صلح جو، روبرت صافاریان، شهرام جعفری نژاد و مهرزاد دانش به عنوان منتقدان پیشنهادی این شورا معرفی شدند ولی با اعلام اسامی هیات داوران، خلف وعده همچون سال گذشته آشکار شد. در انتخاب آقای اکبر نبوی که این شورا به ایشان ارادت جداگانه دارد نیز شیطنتی صورت گرفته تا راه برای بستن دهان ما باز باشد، ولی حکایت همچنان باقی است. این روزها می گذرد و تاریخ شهادت صادقانه اش را خواهد داد.

ضمنا به عنوان اعتراض به این تصمیم دبیر محترم جشنواره، مراتب انصراف خود را از برگزاری جلسات نقد و بررسی اعلام می‌داریم.

سوم بهمن ماه ٩٥

شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران»

انتخاب هیات داوران جشنواره فیلم فجر برعهده دبیر است و از قبل سهمیه‌ای برای نهاد یا انجمنی درنظر گرفته نشده است مگر اینکه بر اساس توافق با دبیر این اتفاق میسر شود.

همچنین حال باید دید که با انصراف انجمن منتقدان از برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار، دبیرخانه این مسئولیت را به چه کسانی واگذار می‌کند.

این روزها سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با چالشی روبه رو است که آنهم ناکارآمد بودن سایت فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره است. امسال یک سایت جدید فروش بلیت های اینترنتی را برعهده گرفته است.

نظر شما