اختصاصی برنا:

پدارم علیزاده: تهمت‌های زیادی به "خشکسالی و دروغ" زده شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۰۸:۵۸:۲۰
کد خبر: ۵۰۹۲۲۳
پدارم علیزاده: تهمت‌های زیادی به خشکسالی و دروغ زده شد
کارگردان فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» از موفقیت و دغدغه خود نسبت به توزیع «خشکسالی و دروغ» در شبکه نمایش خانگی سخن گفت.

پدرام علیزاده، کارگردان فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» با اشاره به این‌که مشغول نگارش دو طرح هستم، بیان کرد: به‌تازگی از مسائل مربوط به اکران «خشکسالی و دروغ» خارج شده‌‌ام و این روزها مشغول نوشتن هستم و سال آینده با تکمیل یکی از این طرح‌ها به فیلمنامه، برای پروانه ساختش اقدام خواهم کرد.

وی با اشاره به این‌که فیلمساز مستقلی است و منتظر بازگشت فروش بلیت‌های خشکسالی و دروغ ظرف شش‌ماه آینده است در ارتباط با توزیع این اثر در شبکه نمایش خانگی، بیان کرد: تصور می‌کنم این اتفاق اوایل سال آینده رخ بدهد و امیدوارم که در شبکه نمایش خانگی این فیلم مجددا مورد بازبینی و ممیزی قرار نگیرد، چراکه ۹دقیقه از فیلم حذف شده است و یکی از دغدغه‌های من در حال حاضر مربوط به این است که خدای نکرده یک‌بار دیگر این فیلم مورد بازبینی در شبکه نمایش خانگی قرار بگیرد.

علیزاده با اعلام این‌که مشکلاتی که دامن‌گیر فیلم وی شده است خوشبختانه مشمول حال هیچ فیلم دیگری نشده است، گفت: حذف یا عدم راهیابی این فیلم به جشنواره سال گذشته، تحریم حوزه هنری، عدم پخش تیزر«خشکسالی و دروغ» در تلویزیون، مقابله شهرداری برای بیلبوردهای تبلیغاتی این اثر و... تنها بخشی از مشکلاتی که فقط برای فیلم من رخ داد و هنوز هم دلیل آن برای خودم روشن نیست.

علیزاده خاطرنشان کرد:‌ همچنین امیدوارم تا تمهیدی اندیشه شود که هر فیلم سینمایی از جمله فیلم «خشکسالی و دروغ» از یک حداقل تبلیغات جهت معرفی فیلم در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شهرداری بابت تبلیغات محیطی بهره‌مند باشد تا این شبکه‌های سودجو از این خلاء تبلیغاتی سوء استفاده نکنند و بدون اجازه‌ی صاحبان فیلم اقدام به پخش آگهی‌های آن‌ها نکنند.

وی ادامه داد: فیلمی که هیچ روزنامه‌ای در مورد آن مطلب خاصی ننوشت ولی تهمت‌های زیادی به «خشکسالی و دروغ» زده شد و وجود این نگاه‌های سلیقه‌ای و دور از انصاف با فروش چندمیلیاردی فیلم پاسخ داده شد هرچند که شک نداشته باشید اگر سینماهای حوزه هنری را ما داشتیم، حداقل یک‌میلیارد به فروش فیلم اضافه می‌شد.

وی با اعلام این‌که «خشکسالی و دروغ» در ۱۲مرکز استان نرفته و پخش نشده است، بیان کرد: وجود این مسائل دردآور است زیرا فیلم پروانه ساخت و نمایش داشته است ولی به‌شدت مورد نامهربانی قرار گرفته است و ۹دقیقه از فیلم سانسور شده است.

این فیلمساز با تشکر از مردم بابت حمایت از «خشکسالی و دروغ» تصریح کرد: متاسفانه به‌رغم لطمه‌های خارجی که «خشکسالی و دروغ» خورده است، لطمه‌های داخلی زیادی نیز از بازیگر و نویسنده فیلم خورد و با مصاحبه‌هایی که در مقطع اکران فیلم کردند، سعی بر برهم زدن شرایط اکران این اثر داشتند که خدا را شکر فیلم به این فروش فوق‌العاده از نظر من رسیده است هرچند انتظار پنج الی شش‌میلیاردی برای فروش خودم داشتم.

وی در ارتباط با فروش «خشکسالی و دروغ» گفت: فروش بدی نیست. به این دلیل که اکران فیلم هم‌زمان با بازگشایی مدارس آغاز شد و یک هفته هم در ایام محرم، سینماها تعطیل بودند. در شرایطی که ما اجازه تبلیغات ماهواره‌ای نداشته و تیزر تلویزیونی و تبلیغات شهری و سالن‌های پر تعداد حوزه هنری را هم در اختیار نداریم و تنها حمایت و محبت مردم و تبلیغات خود آن‌هاست که فیلم مورد لطف و حمایتشان قرار گرفته است. این فیلم در بخش خصوصی و با هزینه شخصی ساخته شده است.

پدرام علیزاده با اشاره به این‌که خوشبختانه «خشکسالی و دروغ» به۹جشنواره جهانی راه پیدا کرده است، گفت: هرچند هنوز جوایزی از این فستیوال‌ها دریافت نکردیم ولی از این ۹جشنواره هنوز چهار جشنواره برگزار نشده است و همین حضور در فستیوال‌ها وجه هنری را افزایش می‌دهد. وی افزود: صمیمانه از پخش‌کننده بین‌الملل «خشکسالی و دروغ» برای ایجاد زمینه اکران این فیلم در کشورهایی چون آمریکا، کانادا، آلمان و.. سپاسگزارم که این مسائل به موفقیت فیلم کمک می‌کند.

این کارگردان در ارتباط با صحبت‌های غلامرضا موسوی؛ تهیه‌کننده «خشکسالی و دروغ» در حمایت از این فیلم گفت: وی از دلسوزان سینماست و مقابل جزیره‌ای عمل کردن یک نهادی که یک‌سوم سینماهای کشور را در اختیار دارد، ایستاد و حتی برای آن نهاد هم پسندیده نیست. چراکه نام نهاد سازمان تبلیغات اسلامی است و معنی آن یعنی اسلام را تبلیغ می‌کند پس مهم‌ترین وجه آن رافت، دوستی و اخلاق است و ما از اسلام این موارد را برداشت کردیم ولی این برخورد سلیقه‌ای، مغایر با آن است. وی در خاتمه این گفت‌وگو از عدم حمایت خانه سینما و شورای عالی کارگردانان از «خشکسالی و دروغ» سخن گفت. فیلمنامه «خشکسالی و دروغ» به قلم محمد یعقوبی و بر اساس اقتباس از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته شده است. فاز اول این پروژه زمستان سال قبل فیلمبرداری شد و پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری تا اواخر خرداد ماه به پایان برسد. غلامرضا موسوی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنی‌آدم، سمانه اسماعیلی، بانو کیخایی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز