پژوهشگران ایرانی به نوزدهمین کنگره جهانی اسیتژ می‌روند

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۰:۰۱:۴۴
کد خبر: ۵۱۰۳۰۶
پژوهشگران ایرانی به نوزدهمین کنگره جهانی اسیتژ می‌روند
برای نخستین بار ۴ پژوهشگر ایرانی در کنگره‌ جهانی اسیتژ شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهر کیپ‌تاون از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۶ خردادماه ۹۶ پذیرای پژوهشگران تئاتر و اعضای بین‌الملل اسیتژ است. این نخستین بار است که قاره آفریقا برگزار کننده‌ این کنگره‌ بین‌المللی است، در عین حال کشور ایران قرار است با ارائه‌ ۳ مقاله حضوری پررنگ در این عرصه‌ جهانی داشته باشد.

چندی پیش مرکز ملی اسیتژ ایران با انتشار فراخوانی از تمام علاقه‌مندان دعوت کرد تا آثاری را برای ارسال به کنگره تدوین کنند. در مجموع پس از گزینش ۷ مقاله و ۲ طرح برگزاری کارگاه آموزشی از سوی کشور ایران، دبیرخانه‌ این کنگره ۳ اثر را به عنوان مقاله‌های برتر اعلام کرد.

قرار است سهراب خواجه‌نژاد با ارائه‌ مقاله مشترک «ارتباط بین رشته‌ای تئاتر با ورزش صبحگاهی مدرسه برای کودکان» و مقاله مشترک «تئاتر، فرهنگ و تاثیر آموزشی برکودکان» از خراسان‌ رضوی که با همکاری فیروزه مدیرخراسانی تهیه و تدوین شده، در این رویداد حضور داشته باشد.

همچنین مجید کیمیایی‌پور با مقاله «تاثیر و اقتباس از بازی‌های محلی در نظام‌های ارگانیک بدن بر اساس نظریه رابرت گانیه» از اصفهان در این رویداد حضور پیدا می کند.

«بررسی ارتباط بین مشاهده تئاتر کودک و کاربرد افعال در کودکان پیش‌دبستانی» عنوان مقاله‌ای است مشترک از مهین‌ناز میردهقان و فهیمه معصوم‌زاده که از اعضای اسیتژ در تهران هستند. معصوم‌زاده نیز به عنوان نماینده‌ ایران در نوزدهمین کنگره جهانی اسیتژ به ایراد مقاله می‌‍‍پردازد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: این کنگره با همکاری اسیتژ بین‌الملل، شبکه بین‌المللی پژوهش تئاتر برای کودکان و نوجوانان (ITYARN)، دانشگاه کیپ تاون (UCT) و درام برای زندگی، مستقر در دانشگاه Witwatersrand (Wits)، برگزار می‌شود.

ارائه مقالات و کارگاه‌ها در وزارت درام که در مرکز دانشگاه کیپ‌تاون قرار دارد، مجمع جهانی اسیتژ و جشنواره‌ای شامل سمینارها، سمپوزیوم‌ها، کارگاه‌ها، ارائه مقاله‌ها و برنامه‌های این کنگره خواهند بود.

هدف کلی این برنامه استقبال از طرح‌های پژوهشی است که تجزیه و تحلیل و همکاری پروژه‌های میان فرهنگی در مورد تئاتر کودکان و نوجوانان در سراسر جهان را منعکس می‌کنند.

نظر شما