صالحی امیری:

اصلی ترین چهره دیپلماسی فرهنگی از دروازه توریسم عبور می کند

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۴:۲۵:۴۴
کد خبر: ۵۱۶۶۶۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصلی ترین چهره دیپلماسی فرهنگی و روابط بین ملت ها از دروازه توریسم و صنعت گردشگری عبور می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد، با تاکید بر این مطلب گفت: میهمانان خارجی این نمایشگاه دو تصویر ذهنی از کشور ایران دارند؛ یکی ایران نفتی و دیگری ایران فرهنگی.

وی افزود: معتقدیم نفت نمی تواند ما را به اهداف توسعه پایدار برساند. بنابراین می توانیم از بستر فرهنگ و میراث فرهنگی و صنایع دستی منابع فرهنگی کشور را جایگزین نفت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران سرزمین رمز و رازهای گوناگون است.

صالحی امیری گفت: به هر میزان در هر نقطه از این سرزمین تلاش می شود و کانال هایی حفر می شود، به همان میزان هم به میراث فرهنگی و تمدنی دست می یابیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تمدن ایران در دوره های صفویه، هخامنشی و دیگر دوره ها افزود: آثار تمدنی در این دوران برای جهانیان شگفت انگیز است. در دوران هخامنشی شاهد تحولات بسیار بزرگ انسانی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در بیش از دو هزار و پانصد سال قبل هستیم.

وی افزود: در آن دوران به تعبیری ٧٢ ملت با زبان، رنگ، نژاد و مذهب گوناگون زیر یک بیرق و دولت مرکزی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران برای همه گردشگران سراسر جهان امن است. این کشور در حال حاضر امن ترین نقطه در خاورمیانه است و همه کسانی که انگیزه حضور در این کشور را دارند می توانند به راحتی به ایران سفر کنند.

وی افزود: تنوع فرهنگی و اقلیمی ایران کم نظیر است و این شرایط برای تمام گردشگران در همه فصول از جذابیت خاصی برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سازگاری را از دیگر ویژگی های فرهنگی ایرانیان برشمرد و گفت: ایران دارای انسان های سازگار، صاحب اخلاق و دارای فضیلت، معرفت و انسانیت است که از دیر باز به میهمان نوازی شهره بوده اند.

وی در پایان تاکید کرد: دولت آقای روحانی با تداوم مذاکرات و توافقات در حوزه برجام، بسترهای لازم در زمینه توریسم و صنعت گردشگری را ایجاد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز