جشن سینمایی برلین به بازیگر درگذشته ادای احترام می‌کند

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۱:۱۰:۰۳
کد خبر: ۵۱۷۶۴۰
جشن سینمایی برلین به بازیگر درگذشته ادای احترام می‌کند
جشنواره فیلم برلین که از فردا کلید می‌خورد یاد جان هرت بازیگر فقید بریتانیایی را با نمایش فیلم‌هایی از وی گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از هالیوود ریپورتر، با توجه به این که جان هرت بازیگر فقید بریتانیایی که به تازگی درگذشت از حاضران دایمی در جشنواره فیلم برلین بود و طی سال‌های مختلف ۱۲۲ فیلم با بازی وی در این جشنواره به نمایش درآمد، یاد وی در برلیناله گرامی داشته می‌شود.

به این منظور یک نمایش ویژه از فیلم بیوگرافیکی «یک مرد انگلیسی در نیویورک» ساخته ریچارد لکستون در سال ۲۰۰۹ برای گرامیداشت یاد جان هرت در برلیناله به نمایش درمی‌آید.

سازمان‌دهندگان برلیناله با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کردند: از دهه ۱۹۹۰ این بازیکر به برلیناله می‌آمد و در ۱۲ فیلم از فیلم‌های نمایش داده شده در این فستیوال حضور داشت. این بازیگر بریتانیایی به عنوان یکی از بازیگران درخشان صحنه و پرده نقره‌ای در ۵۰ سال اخیر مطرح بود.

این در حالی است که فیلم «جکی» با بازی جان هرت و ناتالی پورتمن در آلمان اکنون در حال اکران است و شرکت کنندگان در برلیناله نیز می‌توانند «مامور عالی رتبه» محصول ۱۹۹۸، «وی مثل وندتا» محصول ۲۰۰۵ و «بیگانه مقیم» محصول ۱۹۹۰ را در این جشنواره تماشا کنند.

جان هرت (زاده ۲۲ ژانویه ۱۹۴۰-درگذشته ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷) با بازی در فیلم «مردی برای تمام فصول» به شهرت رسید و در طول دوران حرفه‌ای خویش، دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار و یک بار نامزد جایزه گلدن گلوب و چهار جایزه بفتا شد.

او برای سال ۲۰۱۷ پنج فیلم در دست اکران دارد.

در سال ۲۰۰۹ هرت جایزه خرس برلین را برای اجرای درخشانش در «یک مرد انگلیسی در نیویورک» دریافت کرد. این فیلم ۱۷ فوریه نمایش ویژه‌ای در برلیناله خواهد داشت.

شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین ۹ تا ۱۹ فوریه (۲۱ بهمن تا ۱ اسفند) برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز