فارسی آموزان بنیاد سعدی فعال در نمایشگاه گردشگری تهران

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۵:۵۳:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۹۱۲
فارسی آموزان بنیاد سعدی فعال در نمایشگاه گردشگری تهران
تعدادی از فارسی‌آموزان بنیاد سعدی که در سال‌های اخیر در دوره‌های دانش افزایی زبان فارسی شرکت کرده بودند در حال حاضر به عنوان راهنمای گردشگری و مدیر آژانس گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران فعالانه برای جذب گردشگر ایرانی به کشورهای خود تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «نونا آکوباردیا» از کشور گرجستان و «شوشان کیراکسیان» از کشور ارمنستان که در دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی شرکت کرده بودند، به عنوان فعالان حوزه گردشگری در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور دارند.

نونا آکوباردیا از فارسی‌آموزان حاضر در هشتاد و دومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی در تابستان 1394 در تهران، در حال حاضر به عنوان مدیر یک آژانس گردشگری در تفلیس گرجستان مشغول است که به واسطه تسلط بر زبان فارسی، عمده فعالیتش جذب گردشگران ایرانی به گرجستان است و همچنین به ایرانیانی که در گرجستان اقامت می‌کنند، زبان گرجی آموزش می‌دهد.

 شوشان کیراکسیان از فارسی‌آموزان اهل کشور ارمنستان نیز که در سال 2010 در یک دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در شیراز شرکت کرده بود نیز به عنوان یک راهنمای گشت که مسلط به زبان فارسی است، فعالیت می‌کند و در حال حاضر در غرفه کشور ارمنستان به معرفی کشورش به مخاطبان ایرانی می‌پردازد.

فعالیت این فارسی آموزان در حوزه گردشگری، ضمن آنکه موجب اشتغال‌زایی برای آنها شده است، صنت گردشگری کشورهای خودشان را هم در این حوزه فعال کرده و موجب خواهد شد تا ایرانیان بیشتری به کشورهای دیگر سفر کنند و به صورت غیر مستقیم مردم آن کشورها ایران و ایرانی‌ها را بشناسند و از سوی دیگر حضور گرشگران ایرانی باعث خواهد شد تا کسبه این کشورها برای فروش بیشتر محصولات و کالاهای خود علاقمند به یادگیری زبان فارسی شوند.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که میزبان مجموعه‌های فعال داخلی و خارجی در حوزه گردشگری است تا فردا 21 بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز