حماسه حضور به روایت ۳۳ مرکز استانی

۱۳۹۵/۱۱/۲۲ - ۱۳:۵۳:۴۴
کد خبر: ۵۱۸۵۸۲
حماسه حضور به روایت ۳۳ مرکز استانی
33 مرکز صدا و سیمای استانی، همگام با ملت بزرگ ایران حماسه‌ای دیگر آفریدند و نمایشی بی نظیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال داشتند.

به گزارش خبرگزایر برنا، 22 بهمن امسال هم مانند دیگر سال‌ها شرایطی خاص و ویژه داشت چه اینکه این بار هم دولتمردان غربی و در رأس همه آنها آمریکا، تلاش کردند با یاوه‌پراکنی و درشت‌گویی، مردم ایران را تحقیر کنند غافل از اینکه 38 سال است توسط ملت بزرگ ایران و از همان روزی که انقلاب به پیروزی رسید تحقیر شده‌اند و طی همه این سال‌ها، چه هشت سال دفاع مقدس، چه روزها و سال‌های تحریم و چه در دیگر عرصه‌ها، این تحقیر آمریکا جنایت‌کار تداوم یافته است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز کوشید همانند سال‌های گذشته، حماسه حضور مردم را به بهترین نحو پوشش دهد و تصاویر و گزارش‌هایی ناب از این حضور دشمن‌شکن بر صفحه تلویزیون و در امواج رادیو به سمع و نظر جهانیان برساند؛ در این بین مراکز استانی نیز همراه با شبکه‌های سراسری تلاشی جهادی را در دستور کار قرار دادند تا بتوانند گوشه‌ای از این عظمت و شکوه را برای همیشه به ثبت برسانند.

امسال 33 شبکه استانی صدا و سیما از ابتدای روز 22 بهمن با ویژه‌برنامه‌های مختلف، صبحی با نشاط و دل‌انگیز را شروع کردند، صبحی به رنگ پیروزی برای ملت بزرگ ایران؛ 1500 گروه تولیدی رادیویی، تلویزیونی، خبری و نیز خبرنگاران آزاد که تعداد مجموع آنها به 10 هزار نفر می‌رسید، مراسم راهپیمایی امسال را در شهرها، روستاها و پخش‌های مختلف پوشش دادند، تلاشی خالصانه با همراهی هزار نفر از عوامل فنی و 3 هزار نفر نیروی خدماتی و پشتیبانی چرا که چشم جهانیان را نظاره‌گر خویش می‌دیدند و برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام و انقلاب، سر از پا نمی‌شناختند.

در بیان عظمت کار انقلابی صدای استان‌ها در 22 بهمن امسال می‌توان همین یک جمله را گفت که 15 هزار دقیقه برنامه همراه با فریاد شورآفرین مردم در راهپیمایی بزرگ انقلابی مردم ایران تولید و روانه آنتن شد، هر چند این، همه آن چیزی نیست که در صدای استان‌ها رقم خورد.

تهیه و تولید 44 ویژه برنامه زنده به مناسبت رو 22 بهمن که در مجموع شامل 7 هزار دقیقه برنامه ویژه به پوشش خبری حضور شکوهمند مردم بود، برقراری 500 ارتباط میان استودیوهای مختلف بین شبکه‌های رایدویی استانی و شبکه‌های سراسری به مدت 800 دقیقه، اعزام 20 واحد سیار رادیویی و همراهی با حضور شکوهمند مردم در استان‌های مختلف، اجرای برنامه رادیو انقلاب در حضور مردم در 28 استان و پوشش خبری راهپیمایی مردم شریف کشور در 33 رادیونمای استانی، بخش دیگری از این حماسه رسانه‌ای بود.

سیمای استان‌ها نیز امسال حال و هوایی دیگرگونه داشت؛ ارسال تصاویر زیبا با قاب‌های طلایی در بسیاری از مراکز به ویژه مناطقی که امروز شرایط جوی ناپایدار و بارانی داشتند همچون ارومیه، گیلان و همدان و نیز تهیه و ارسال تصاویر زیبا با توجه به جلوه‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری استان‌های مختلف مانند خوزستان و هرمزگان بخشی از رنگ و بوی نو و دل‌انگیز سیمای استان‌ها محسوب می‌شد.

اجرای سرود انقلاب با حضور 1357 دانش‌آموز اراکی در همان ابتدای ویژه برنامه‌های 22 بهمن سیمای استان‌ها، حال و هوا را به روزهای پیروزی نهضت برد ضمن اینکه از ساعت 10:30 تا 11:30 همه شبکه‌های استانی تلاش کردند حضور گسترده مردم در مراکز 33 استان را در یک قاب تصویر به نمایش بگذارند.

گفتنی است همزمان با راهپیمایی 22 بهمن امسال، شبکه‌های استانی 608 ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری برقرار کردند که در نوع خود، یک رکورد محسوب می‌شود.

شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، شما و خبر، طی صبح روز 22 بهمن، با هر یک از مراکز استانی ارتباطات جدا و مستقلی برقرار کردند که سهم شبکه «شما» در این بین 128 ارتباط بود و بعد از آن شبکه‌های دو و یک با 106 و 98 مورد بیشترین تعداد ارتباط مستقیم را با مراکز استانی داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز