ناگفته هایی از جریان های اسلامی آمریکا در مستند «ملت اسلام»

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۸:۵۵:۳۷
کد خبر: ۵۱۸۸۲۰
ناگفته هایی از جریان های اسلامی آمریکا در مستند «ملت اسلام»
مستند «ملت اسلام» که به بررسی عملکرد جریان های اسلامی در آمریکا می پردازد، در روز های آتی مراحل نهایی تولید را پشت سر می گذارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، میلاد حاجی پروانه کارگردان مستند «ملت اسلام» در خصوص این مستند گفت: مستند «ملت اسلام» روایتی صادقانه و دقیق از جریان های اسلامی در آمریکا است که تلاش دارد عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهد.

این کارگردان مستند ادامه داد: روایتی که در «ملت اسلام» از جریان های اسلامی حاضر در آمریکا بیان می شود، ممکن است برای برخی از مخاطبان شاد و جدید به نظر برسد که این به دلیل تأکید تیم سازنده بر اصل صداقت و ارائه واقعیت ها و اسناد است.

حاجی پروانه یکی از نقاط محوری مستند را به بررسی عملکرد مالکوم ایکس مرتبط دانست و اظهار کرد: بر اساس روایتی که از مالکوم ایکس در حال حاضر موجود است، وی یک اسلام گرای انقلابی بود که برای پیشبرد ارزش های اسلامی تلاش می کرد در حالی که در مستند بر اساس سخنرانی های خود وی، تصویر دیگری از او ارائه می شود.

کارگردان مستند «ملت اسلام» شیوه ساخت مستند را ترکیبی از آرشیو و مصاحبه معرفی کرد و گفت: برای دقیق شدن روایت خود سراغ افراد موثر در جریان های اسلامی در آمریکا از جمله سلطان عبدالرحمان محمد اسلام (نوه الایجا محمد بنیانگذار سازمان ملت اسلام)، لویس فراخان (رهبر فعلی سازمان ملت اسلام)، اکبر محمد (نماینده بین المللی سازمان ملت اسلام)، نیسا اسلام (از رهبران زن سازمان ملت اسلام) و ... رفته ایم. از سوی دیگر آقایان مرتضی غرقی، مرضیه هاشمی، حسین دهباشی و ساچا دنیا در این مستند با گروه سازنده مصاحبه کرده اند.

گفتنی است مستند «ملت اسلام» به کارگردانی و تهیه کنندگی میلاد حاجی پروانه، محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که تا پایان بهمن ماه، نسخه سینمایی و 4 قسمت نسخه تلویزیونی آن آماده خواهد شد.

نظر شما