برپایی نمایشگاه تجسمی در حمایت از خانواده جانباختگان پلاسکو

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۱:۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۲۱۳۱۸
برپایی نمایشگاه تجسمی در حمایت از خانواده جانباختگان پلاسکو
گالری «بن» با همکاری جمعی از هنرمندان تجسمی با برپایی نمایشگاه تجسمی «گدازه» که ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه برگزار می شود، با خانواده بازماندگان آتشنشان ها اعلام همدردی می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، با گذشت ۲۷ روز از حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتشنشان ها، گالری «بن» و جمعی از هنرمندان تجسمی از خانواده های بازماندگان این حادثه با برپایی نمایشگاه «گدازه» حمایت و همدردی می کنند.

شبنم طلوع و مونا زند مدیران گالری «بن» درباره برپایی نمایشگاه «گدازه» نوشته اند: «حادثه پلاسکو بسیار دردناک و جبران ناپذیر بود و در این حادثه جمعی از آتشنشان ها به شهادت رسیدند و تنی چند از شهروندانی که در این ساختمان کار می کردند جان خود را از دست دادند پس از این حادثه در گالری «بن» تصمیم گرفتیم که به همراه هنرمندان تجسمی از بازماندگان این حادثه حمایت کنیم و همدردی خودمان را اعلام کنیم«.

مونا زند در توضیح بیشتر برپایی این نمایشگاه بیان کرد: تصمیم ما این بود که در این فرصت کوتاه نمایشگاه خیریه ای به نفع بازماندگان آتشنشان ها برپا کنیم. هنرمندان تجسمی هم از ایده ما حمایت کردند و برخی متاثر از این حادثه اثر هنری خلق کردند و برخی نیز از آثاری که پیشتر خلق کرده بودند در اختیار ما گذاشتند.

به گفته طلوع این نمایشگاه خیریه است و تمام عواید این نمایشگاه تقدیم به خانواده آتشنشان ها و خانواده دو سریداری که زیر آوار و آتش ماندند می شود و تنها چند هنرمند در صورت فروش درصد کمی از فروش اثر خود را از گالری دریافت خواهند کرد .

طلوع درباره آثاری که در این نمایشگاه در معرض فروش قرار خواهند گرفت گفت: در این نمایشگاه آثار متنوعی به نمایش گذاشته می شود و چون هدف مان بود که تمام آثار به فروش بروند هنرمندان قیمت آثار خود را پایین آورند و آثار این نمایشگاه از ۳۰۰ هزار تا 1 میلیون تومان قیمت گذاری می شود و در این نمایشگاه قصد نداریم همچون حراج آثار را چکش بزنیم و هر فردی که قیمت بیشتری پرداخت کرد اثر را خریداری می کند.

 مونا  زند مدیر گالری «بن» ادامه داد: تا زمان طراحی پوستر قریب به ۱۵۰ هنرمند اثر خود را به گالری تحویل دادند و با توجه به استقبال هنرمندان انتظار می رود تعداد هنرمندان حتی دوبار برابر شود.

نمایشگاه گدازه ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «بن» واقع در درکه، خیابان شهید احمد پور پلاک۶۰  میزبان مخاطبان است.

نظر شما