عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

قهرمانان سریال ها و فیلم ها نباید سیگار به دست باشند

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۰۹:۵۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۱۸۴۶
قهرمانان سریال ها و فیلم ها نباید سیگار به دست باشند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کاراکترهای هنری سیگار به دست در آثار نمایشی به‌یقین موجب اشاعه این امر در جامعه می‌شوند، گفت: صداوسیما و وزارت فرهنگ باید چارچوب مشخصی را در این خصوص تعریف کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمداسماعیل سعیدی با انتقاد از کشیدن سیگار در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف توسط هنرمندانی که طرفداران بسیاری در میان جوانان دارند درخصوص آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیرامون این مسئله گفت: متاسفانه سن استفاده از دخانیات در کشور پایین آمده به همین دلیل ضروری است دستگاه‌ها مختلف فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با گسترش این معضل وارد میدان شوند و در این بین رفتار و منش هنرمندان سینما و تلویزیون در فیلم‌ها و سریال‌ها به دلیل دارا بودن طرفداران بسیار در میان جوانان نقش تاثیرگذاری دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون نباید این موضوع را که فرد پس از هر نوع تنش روحی، عصبانیت یا جنجال می‌تواند به سیگار پناه برده و آرامش گیرد، ترویج دهند، گفت: متاسفانه در بسیاری از  صحنه‌ها دیده شده فرد بعد از یک نزاع طولانی با روشن کردن یک سیگار در کُنجی آرام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: گرفتن ژست قهرمانی و روشنفکری با سیگار، تبعات نامناسبی بر نوجوان دارد و این سبک زندگی به مرور ذهن آن‌ها را تسخیر و مسیر زندگی‌شان را به بیراهه می‌کشاند.

سعیدی با تاکید براینکه صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چارچوبی را برای تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری درخصوص این نوع مسائل تعریف کنند، گفت: راه‌های بسیاری پیش پای مسئولان برای نشان دادن قبح این ماجرا وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قهرمان‌های سریال‌ها و فیلم‌ها نباید سیگار به دست باشند چراکه به یقین موجود اشاعه آن در جامعه می‌شوند، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید تکلیف و چارچوب خود را نسبت به مسائلی همچون کشیدن قلیان و سیگار مشخص و برای چگونگی نمایش آن برنامه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز