روابط ایران و مقدونیه در پرتو فرهنگ

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۱۷:۰۱:۲۹
کد خبر: ۵۲۲۰۵۰
روابط ایران و مقدونیه در پرتو فرهنگ
حضور هنرمندان ایرانی در قالب اجرای چندین برنامه در شهرهای مقدونیه از جمله اکران 6 فیلم، برپایی چهار کارگاه سینمایی و دو کنسرت موسیقی، نشانگر روابط مناسب فرهنگی ایران با این کشور اروپایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «شهرام مکری» کارگردان و «نسیم احمدپور» فیلمنامه نویس مشترک فیلم 'ماهی و گربه' در حضور «حسین کریمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسکوپیه با شرکت در برنامه صبحگاهی تلویزیون 'تلما' مقدونیه در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره حضور فرهنگی ایران در این کشور توضیحاتی را ارائه دادند.

مکری در این نشست مطبوعاتی گفت: روابط فرهنگی همان روابط انسانی است که به همه ابعاد روابط بین ملت ها امکان می دهد که زیر سایه فرهنگ به توسعه دست یابند.

وی افزود: روابط ایران و مقدونیه بر این مبنا خوشبختانه رو به رشد است، امیدواریم که بدنبال فعالیت های پیش گرفته هنری به زودی شاهد رفت و آمدهای گردشگری هم باشیم.

نسیم احمد پور نیز در حضور خبرنگاران رسانه های جمعی مقدونیه اظهار امیدواری کرد که فیلم ماهی و گربه که در مرحله نویسندگی اش به خلق آن یاری رسانده به عنوان فیلمی تجربه گرا بتواند علائق هنرمندان ایران و مقدونیه را برای پیگیری تجربه های مشترک دربرگیرد.

شهرام مکری سازنده اولین فیلم برجسته ای که پس از آمادگی و تمرین چند ماهه، فیلم 130 دقیقه ای خود را با نام ماهی و گربه بدون قطع دوربین ساخته است، می خواسته زمان عادت شده تداوم قصه را بشکند و دورتازه ای از زمان بیافریند و امید دارد که با اینکار دوستانی علاقمند به شکستن عادت ها بیابد.

نظر شما