وزیر ارشاد:

جامعه بدون هنر مانند انسان بدون روح است

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۲۰:۳۸:۴۱
کد خبر: ۵۲۲۸۹۴
جامعه بدون هنر مانند انسان بدون روح است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان عرصه تجسمی را نماد سرمایه های فرهنگی ملت ایران توصیف کرد و گفت: تکریم این بزرگان که مایه افتخارکشورند تکریم ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا،سید رضا صالحی امیری شامگاه شنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی که هم اکنون در تالار وحدت تهران در حال برگزاری است گفت: جامعه با هنر حیات دارد و هنر روح جامعه است. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: جامعه بدون هنر مانند انسان بدون روح است. هنر مانند دمیدن روح در جان انسانهای خسته است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان به هنر و هنرمند نیازمند است.
وی گفت: اگر در عرصه های علمی افتخاراتی از جمله صاحبان قلم و دانشمندان را داریم، امروز در عرصه اخلاق، فضیلت و معرفت هنرمندان هستند که به جامعه چگونه زیستن را می آموزند.
صالحی امیری با بیان اینکه اگر هنرهای تجسمی نبود آیا امروز از تمدن در جامعه خبری بود؛ گفت: وقتی از صفویه، ساسانیان، هخامنشیان و ... سخن می گوییم به دلیل وجود هنرمندان به ویژه هنرمندان تجسمی است.
عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: ملت به این هنرمندان و بزرگان افتخار می کند زیرا مایه عزت، فضیلت و کرامت جامعه هستند.
صالحی امیری افزود: تکریم هنرمندان، تکریم ملت است و بیش از آنکه آنها به تشویق نیاز داشته باشند، ما نیازمند حضور دایمی آنها هستیم.
وزیر ادامه داد: اگر امروز درخت هنرهای تجسمی در جامعه سبز است به دلیل وجود این هنرمندان است. آنان ریشه های این سرزمین محسوب می شوند. ما به عنوان دولتمردان قدردان زحمات هنرمندان هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به طور همزمان دارای 4 سرمایه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی هستیم. هنرمندان مولد سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و نماد سرمایه فرهنگی و انسانی به عنوان انسان های بزرگ و فرهیخته هستند. 
نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از روز 3 تا 30 بهمن با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر ، در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران برگزارشد.
125 هنرمند از 48 کشور در این جشنواره ثبت نام کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز