صالحی امیری: در وزارت ارشاد دو تابعیتی نداریم/ شروط ایران را به عربستان اعلام کردیم

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۳:۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۲۵۰۳۴
صالحی امیری: در وزارت ارشاد دو تابعیتی نداریم/ شروط ایران را به عربستان اعلام کردیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درهیچ بخشی از این وزارتخانه دوتابعیتی نداریم، گفت: تمام اقدامات ما براساس قانون است و اگر در جامعه بزرگ هنری دوتابعیتی باشد، به این وزارتخانه ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رضا صالحی امیری روز چهارشنبه پس از پایان جلسه دولت درخصوص دو تابعیتی بودن یکی از داوران جشنواره بین المللی فجر افزود: سوال این است در جشنواره های دیگر که افراد خارجی دعوت می شوند، دو تابعیتی ندارند؟

وی با اشاره به انتقادی که از اصحاب سینما صورت می گیرد ادامه داد: ملاک ما صلاحیت حرفه ای و سینمایی افراد است .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مدافع دوتابعیتی بودن افراد نیستیم، گفت: به لحاط قانونی دخالتی در اینکه اشخاص آزاد در جامعه دارای دو تابعیتی باشند، نمی توانیم داشته باشیم و ممکن است این قبیل افراد در حوزه های دیگر اجتماعی و اقتصادی نیز حضور داشته باشند.

صالحی امیری گفت: جشنواره امسال خوب بود و در تراز جشنواره فجر قرار داشت و رسما اعلام می کنم آماده شنیدن هرگونه نقدی هستم که می تواند در بهبود کارموثر باشد اما باتخریب مخالفیم .

وی افزود: جلسات نقد آغازشده است و بنا داریم موضوعات و انتقاداتی که در این جلسات مطرح می شود، در فرایند جشنواره سال 96 دخالت دهیم ولی تخریب قابل بخشش نیست و این گونه اعمال بداخلاقی است.

**شروط ایران تامین شود زایران را برای حج اعزام می کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سفرهیات ایرانی به عربستان برای گفت وگو درباره مناسک حج نیز اظهار کرد: هیاتی ازجانب جمهوری اسلامی ایران به عربستان اعزام شده است تا موضوع حج را پیگیری کند. 

صالحی ادامه داد: مردم همچنان علاقه مند به سفر حج و عتبات هستند. دولت برای اعزام زائران تلاش خواهد کرد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران، اعزام حجاج به بیت الله الحرام درسال آتی است البته اگر عربستان سعودی شرایط ما را بپذیرد.

وی اضافه کرد: طی نامه ای به وزیر حج عربستان درخصوص شروط کشورمان ازجمله بحث امنیت، پرداخت دیه و برگزاری دعای کمیل که از امور جاری است مطرح شد که در صورت پذیرفتن، اعزام حجاج صورت می گیرد و اگر عربستان از این موضوع استنکاف کند، مسئولیت با این کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز