محمد معتمدى: نسل ما از شجریان انگیزه گرفت

۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۰۹:۴۴:۳۸
کد خبر: ۵۲۵۳۸۶
محمد معتمدى: نسل ما از شجریان انگیزه گرفت
محمد معتمدى -خواننده آواز ایرانى- رو به مخاطبان کنسرت خود گفت: هرچند مدیرانى هستند که براى موسیقى ما زحمت مى کشند و برنامه ریزى مى کنند اما موسیقى ایران یک حامى دارد و آن شما هستید.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، این خواننده در ابتداى کنسرتش با نام "کویر" که اولین اجراى خود را شامگاه چهارم اسفند ماه در تالار وحدت پشت سر مى گذاشت، در سخنانى اظهار کرد: نمى توانم خوشحالى خودم را پنهان کنم که پس از یک سال کنسرت قطعاتى را اجرا مى کنم که آن ها را به عشق نشان دادنشان به شما در روى صحنه، تولید کرده ایم. شما با عشق به این قطعات بازخورد مثبت به ما رساندید.

او ادامه داد: از همه حمایت ها، عشق و مهرى که به من و بقیه هنرمندان دارید، تشکر مى کنم.

معتمدى اجراى خود را با قطعه "کویر" آغاز کرد. او پیش از این درباره این قطعه گفته بود که شعر، آهنگ و آواز "کویر" متعلق به اوست و به نوعى برایش نماد خودکفایى به حساب مى آید.

در ادامه قطعه "شکنم ساغر" اجرا شد و بعد نوبت به ساز و آواز به همراهى ساز عود رسید که معتمدى غزل "دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند/دریاب ضعیفان را در وقت توانایی" از حافظ را براى این کار انتخاب کرده بود.

"به یاد صیاد"، تصنیف "بیا" قطعاتى بودند که در ادامه اجرا شدند. ساز و آواز دیگرى با شعرى از خیام نیز براى این اجرا تدارک دیده شده بود که اجرا شد.

در ادامه با تصنیف "چون مرده شوم" بخش اول این کنسرت به پایان رسید.

پس از استراحتى کوتاه و با حضور دوباره گروه روى صحنه، معتمدى رو به حاضران بیان کرد: من مجددا از شما عزیزان تشکر مى کنم که حضور شما همیشه باعث به وجود آمدن همه اتفاقات خوب براى ما بوده است.

او سپس به شبنم مقدمى، نگین صدق گویا، امیرحسین مدرس، معصومه کریمى و معصومه شیرازى و بهمن محمدزاده (شاعر برخی آثار معتمدى مانند یلدا و پرواز) به عنوان مهمانان این اجرا اشاره کرد و گفت: کریم قربانى (نوازنده ویولنسل) نیز در میان ما حضور دارد. صداى ساز افرادى مانند او شاید در بسیارى از آثارى که شما از آن ها لذت بردید وجود داشته است اما خودتان ندانید، ما همیشه نام خواننده را شنیده ایم.

قطعات "پرواز"، "امید جانم"، "به نگاهم بنگر"، "رفته ز دل" و دو ساز و آواز در بخش دوم اجرا شدند.

سپس معتمدى گفت: مى خواهیم یک اثر را بخوانیم که رگ غیرت همه با شنیدن آن به جوش مى آید.
در ادامه قطعه "اى ایران اى مرز پرگهر" اجرا شد که تمامى مخاطبان سالن هنگام اجراى آن به احترام ایران به پا خاستند.

امیر مهدى مقدم -نوازنده عود-، داود اسلفى -نوازنده پیانو-، پویان جمشیدى -نوازنده پرکاشن-، مسیح مردیها -نوازنده ویولنسل- و احمد محمدیان -نوازنده کلارینت و دودوک- در کنار معتمدى هنرنمایى کردند. به گفته معتمدى تمامى این نوازندگان اصفهانى هستند.

این خواننده پیش از این با بیان این‌ که اعضای ارکستر من پایین‌ترین میانگین سنی را دارند، اظهار کرده بود : من آن‌ ها را به‌ واسطه سن انتخاب نکردم، بلکه پس از انتخاب آن‌ ها به‌ واسطه کیفیت کارشان، متوجه سن و سالشان شدم. رهبر ارکستر من یک جوان ۱۸ ساله است.

پس از پایان بخش دوم و در میان درخواست هاى مخاطبان براى اجراى قطعات دیگر که بعضا نام تیتراژ فیلم سینمایى"سیانور"، تنها اثر پاپ این هنرمند و قطعه اى از استاد محمدرضا شجریان به گوش مى رسید، معتمدى اظهار کرد: من براى استاد شجریان آرزوى سلامتى مى کنم. واقعیت این است که نسل ما وقتى آواز را شروع کردیم درصد زیادى از انگیزه هاى خود را از ایشان گرفتیم و از آثار ایشان مشق کردیم. اجازه بدهید قطعات ایشان به نام و متعلق به خودشان بماند.

در پایان قطعه "کویر" به عنوان قطعه بیز انتخاب و اجرا شد.

این اجرا پنجم اسفند ماه نیز در تالار وحدت به روى صحنه مى رود. معتمدى همچنین قصد دارد تور کنسرت "کویر" خود را تا پایان سال ١٣٩٥ در شهرستان هاى شاهرود و یزد برگزار کند. ادامه این کنسرت ها اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز