وزیر ارشاد: متوسل شدن به قرآن راهکار کاهش مشکلات است

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۵:۰۶:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۵۹۰
وزیر ارشاد: متوسل شدن به قرآن راهکار کاهش مشکلات است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دلیل بخش عمده چالش ها و معضلاتی که در جامعه گرفتار هستیم را فاصله گرفتن از قرآن بیان کرد و گفت: برای حل مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی، چاره ای جز متوسل شدن به قرآن نداریم.

به گزارشخبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری روز دوشنبه در آیین پایانی جشنواره های قرآنی و هفته قرآن و عترت استان گلستان در گرگان اظهار کرد: راه نجات از آسیب های فراوان زندگی ماشینی، بازگشت به قرآن و عترت و بهره مند شدن بیشتر از گفتمان اسلام و اهل بیت (ع) است.

 وی بیان کرد: برای رفع بخش عمده چالش ها و معضلاتی که در جامعه گرفتار آن هستیم، لازم است استفاده از قرآن در مبانی معرفتی و انسان شناختی را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مبنای اصلی و برنامه محوری وزارت ارشاد، حرکت به سمت ساختن جامعه ای مبتنی بر ارزش های اسلامی با تکیه بر چارچوب های گفتمان قرآنی است.

 صالحی امیری بیان کرد: آشتی با قرآن باید بخش مهم رویکردها در آینده باشد که راه رسیدن به آن، تعریف زبان جدید برای انتقال مفاهیم قرآنی است.

 وی ادامه داد: بهره مندی از شعر ،ادبیات ،موسیقی و فیلم با تولید آثار مناسب و پرمحتوا ،گونه های متنوع و بخشی از زبان های جدید توسعه فرهنگ قرآنی برای انتقال به جامعه به خصوص نسل جوان است.
 وزیر ارشاد اسلامی بر لزوم گسترش استفاده از سبک زندگی مبتنی بر قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت: سبک زندگی قرآنی باید در همه بخش ها مانند بازار ،تجارت ،اقتصاد و سیاست نمایان باشد که تولید آثار فرهنگی پرمحتوا می تواند به گسترش و نفوذ هر چه بیشتر آن کمک کند.

 وی اضافه کرد: حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ارشاد باید به هم کمک کنند تا گفتمان قرآنی بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کند.

صالحی امیری ادامه داد: اگر قرار است پلیدی ها و زشتی ها از کشور دور شود، اکسیر نجات بخش آن قرآن است.

وزیر ارشاد؛ کمک به توسعه فعالیت موسسات قرآنی را یکی از راه های رسیدن به این هدف دانست و گفت: هم اینک بیش از 55 هزار موسسه قرآنی در کشور مشغول فعالیت هستند که نیمی از آنها به صورت مستقیم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می شوند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره های قرآن و عترت گلستان تقدیر شد.

 صالحی امیری بامداد دوشنبه به استان گلستان سفر کرد، شرکت در شورای اداری، آئین پایانی جشنواره های قرآن و عترت و رونمایی از دانشنامه گلستان از برنامه های این سفر یکروزه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز