فروشنده غرور

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۱:۳۷:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۹۴۰
فروشنده غرور
نه این که جنس شادی با شادی فرق داشته باشدها، نه، اما بعضی شادی ها و اتفاقات ماندگارند.

خبرگزاری برنا_ مصطفی فراغت
نه این که جنس شادی با شادی فرق داشته باشدها، نه، اما بعضی شادی ها و اتفاقات ماندگارند. درست بخواهیم بگوییم در واقع همه ی شادی ها یکجورند، یک اندازه نشاط می آورند و یک اندازه اصالت دارند. اما برای ما که استعداد #فراموشی داریم بعضی شادی ها، دوام و قوام بیشتری دارند و دیرتر به ورطه فراموش سپرده می شوند. مثل پاس #دایی، مثل گل #خداداد، مثل وا رفتن #بوسنیچ مقابل تماشاگران استرالیایی و مثل صعود شیرین ایران به جام جهانی 98 فرانسه.
 آدم ها اصولا دو دسته اند. اولی تمام رسالت شان #تولید #مثل ست و به چیز دیگری هم فکر نمی کنند و دومی که بسیار محدودند در کنار تولید اولی، #فکر هم تولید می کنند. این ها با نشان دادن مسیر درست، باعث غرور و سربلندی جامعه شان می شوند.
اصغر فرهادی هم از آن اسم هایی ست که چه بخواهیم و چه نخواهیم‌ سال ها میهمان ذهن من و تو خواهد بود. مثل #محمد_جهان_آرا، مثل #ظریف، مثل #آتش_نشانان حادثه #پلاسکو، مثل #کولبرها، مثل #حسین_شریعتمداری، مثل #احمدی_نژاد! فرهادی آدمی از  جنس دسته ی #دوم است. کسی که با فیلم و اسکارهایی که گرفته زن و مرد کشورش را دلگرم و امیدوار کرده است. 
مردمِ صد و پنجمین کشور شاد دنیا که صبح ها اغلب ناامید و کم انرژی از خواب بیدار می شوند، وقتی صبحی متفاوت را با خبری متفاوت آغاز می کنند باید شاد و خوشحال باشند.
# فرهادی حالا مثل #بخیه_ی_جذبی ضمن بهبود و کمتر کردن دردها و زخم ها، به خوردِ جامعه اش نیز رفته است. فرهادی حالا با دومین اسکاری که گرفت (فیلم فروشنده) و بیانیه ای که از طرف اش در مراسم اسکار خوانده شد، محبوبیت زیادی در ایران و (سینما) جهان پیدا کرده است. بیانیه ای که همه اش تیزهوشی بود و افتخار؛ «افتخار بزرگی‌ است که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. #متاسفم در کنار شما نیستم. من به #احترام مردم #کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیر انسانی منع ورود #مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به #آمریکا نیامدم. #تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی باعث #ترس می‌شود؛ ترسی که ...»
نه این که جنس شادی با شادی فرق داشته باشدها، نه، اما بعضی شادی ها و اتفاقات ماندگارترند. درست بخواهیم بگوییم در واقع همه ی شادی ها یکجورند، یک اندازه نشاط می آورند و یک اندازه اصالت دارند. اما برای ما که استعداد #فراموشی داریم بعضی شادی ها، دوام و قوام بیشتری دارند و دیرتر به ورطه فراموش سپرده می شوند.

نظر شما