محمد علی دیباج پس از نمایش میراث در گفتگو با خبرگزاری برنا:

عشق شرط ماندگاری در هنر است/اجرایی «هنرمندانه» از «میراث» بیضایی دیدم

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۴:۰۸:۰۳
کد خبر: ۵۲۸۱۲۴
عشق شرط ماندگاری در هنر است/اجرایی «هنرمندانه» از «میراث» بیضایی دیدم
محمدعلی دیباج، پیشکسوت عرصۀ دوبله در کشور به تماشای نمایش «میراث» نوشتۀ «بهرام بیضائی» و کارگردانی «اصغر خلیلی» در تالار سنگلج تهران نشست.

به گزارش  خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری برنا، دیباج پیرامون این نمایش گفت:«میراث» داستانی بسیار جالب و دیدنی دارد و در پرداخت بسیار سنگین است که به نظر من دوستان گروه تجربۀ نو بسیار از عهدۀ اجرای این اثر برآمدند و این نمایش بسیار زیبا اجرا شد.

وی در ادامه ضمن عرض تبریک به اعضای گروه تجربۀ نو، پیرامون حضور جوانان در عرصۀ نمایش، عشق را مهم ترین عنصر کلیدی در ورود به تئاتر دانسته و افزود: به نظر من کسی که به دیدن یک اثر نمایشی می نشیند، باید عاشق این حرفه باشد و اگر این گونه بود تمامی مسائل و مشکلات این حوزه را تحمل خواهد کرد و بازیگر بسیار قابلی خواهد شد.

صاحب صدای خاطره انگیز دوبلۀ کشور در ادامه با تأکید بر این امر که پیمودن مسیر طولانی هنر بسیار سخت و طاقت فرساست، اظهار داشت: در این مسیر طولانی و پر پیچ و خم کسانی موفق خواهند شد و به جایگاه رفیع دست خواهند یافت که به حقیقت عاشق باشند چرا که این مسیر بسیار طولانی است و در این میان اگر کسی به این حرفه علاقه نداشته باشد، مجبور به ترک این مسیر است و یا ان گونه که باید به موفقیت دست نخواهد یافت.

این دوبلور پیشکسوت در بخشی دیگر از این گفتگو دوبله را نوعی از تئاتر دانسته و ضمن اشاره به این امر که دوبله تئاتر نشسته است، تصریح کرد: ارزشمندترین همکاران ما در حوزۀ دوبلاژ در سال های اخیر از عرصۀ تئاتر وارد این هنر شده اند و این یعنی آن که زمانی که لاله زار تهران پر از تئاترهای خوب و دیدنی بود، بازیگرانی قابل بودند و بعد به این عرصه وارد شدند اما امروز لاله زار به مرکز فروش لوازم الکترونیک تهران تبدیل شده است.

دیباج ادامه داد: در زمان نوجوانی من زیباترین نمایش های ایرانی و خارجی روی صحنه می آمد و مکان هایی مانند تئاتر دهقان و جامعۀ باربد به خوبی در این حوزه عمل می کردند، اما امروز تئاتر در کشور ما نزد عموم مردم غریب افتاده است و این بدان معناست که امروز آن گونه که به سینما توجه می شود، به تئاتر توجه چندانی نمی شود.

وی ضمن تقدیر از استقبال مردم از سینما، تئاتر را از مهم ترین پایه های شکل گیری سینما در جهان دانسته و بر همین اساس، تأکید کرد: سینما فرزند تئاتر است و این که امروز می بینیم که بیشتر هنرمندان موفق عرصۀ سینما از تئاتر پا به این حوزه گذاشته اند، مؤید همین امر است.

این دوبلور پیشکسوت ضمن ابراز ناخرسندی از عدم پرداخت جراید، مطبوعات و ابزار موجود اطلاع رسانی به حوزۀ تئاتر، یادآور شد: جراید و مطبوعات می توانند با پرداخت به موضوعات پیرامون تئاتر، همچون معرفی گروه های در حال اجرا تئاتر امروز را از انزوای در بیاورند چرا که معتقدم امروز می بایست به اندازۀ هنرپیشگان سینما به هنرمندان تئاتر احترام گذاشته شود.

وی در ادامه با اذعان به این امر که جامعۀ امروز با تکریم هنرمندان به سمت هنر گرایش پیدا خواهد کرد، گفت: تئاتر هنر اصیلی است و شرط ماندگاری در آن عشق است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز