رکوردشکنی «هری پاتر» در عرصه تئاتر

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۴:۵۵:۰۴
کد خبر: ۵۳۱۴۴۳
رکوردشکنی «هری پاتر» در عرصه تئاتر
نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در ۱۱ بخش جوایز تئاتر «اولیویر» نامزد شد و رکورد جدیدی را در تاریخ این جوایز مهم ثبت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، «بی.بی.سی» نوشت: جوایز «اولیویر» که مهمترین جایزه تئاتر انگلستان محسوب می‌شود،‌ نام نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را در ۱۱ بخش به عنوان نامزد اعلام کرد.

این رکوردی بی‌سابقه برای یک اثر نمایشی در کل تاریخ برگزاری جوایز «اولیویر» به حساب می‌آید. پس از اقتباس نمایشی «هری پاتر»، «Groundhog Day» از  نمایش‌های موزیکال هم درهشت بخش نامزد شده است.

نمایش موزیکال «Groundhog Day» تنها یک ماه است که اجرایش را در «برادوی» شروع کرده است. نام این اثر به یک باور عامیانه برمی‌گردد؛ عوام معتقدند که اگر در روز دوم فوریه موسوم به «Groundhog Day»، هوا آفتابی باشد، یعنی از زمستان شش هفته مانده و اگر ابری باشد، نشانه اوایل بهار است.

«هری پاتر» در بخش‌های بهترین کارگردانی (جان تیفانی)، بازیگر نقش اول مرد (جیمی پارکر در نقش هری)، بازیگر نقش مکمل مرد، موسیقی، بازیگر نقش مکمل زن (نورا دامزوِنی در نقش هرمیون)، نمایش جدید، طراحی صحنه، نورپردازی، طراحی لباس و ... نامزد دریافت «اولیویر» شده است.

برندگان نهایی این مجموعه جوایز روز نهم آوریل در تالار سلطنتی «آلبرت» لندن معرفی خواهند شد. در این مراسم «کنت برانا» جایزه ویژه «الیویر» ۲۰۱۷ را دریافت می‌کند.

«هری پاتر وفرزند نفرین‌شده» را هشتمین اثر از مجموعه «هری پاتر» می‌دانند اما در واقع این کتاب یک نمایشنامه است که اقتباس آن در تئاتر «وست‌اند» لندن روی صحنه است. این نمایشنامه بر اساس داستانی از «رولینگ» و به قلم «جک تورن» و «جان تیفانی» نوشته شده و داستان دوقسمتی آن ۱۹ سال پس از شکست «ولدمورت» از «هری» را روایت می‌کند.

«هری پاتر و کودک نفرین‌شده» ابتدا قرار بود فقط در قالب یک نمایشنامه اجرا شود، اما از آن‌جایی که بسیاری از طرفداران امکان دیدن این نمایش را نداشتند، «رولینگ» در نهایت تصمیم گرفت متن نمایشنامه را در دنباله هفت رمان قبلی خود به چاپ برساند.

این نمایشنامه در قالب هشتمین کتاب از مجموعه نوشته «جی کی رولینگ» از روز ۳۱ جولای منتشر شد و در عرض سه روز رکورد سرعت در فروش کتاب طی یک دهه اخیر را شکست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز