معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد:

مجوز ۶۳۰۰ نشریه در دولت یازدهم صادر شده است

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۵:۵۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۲۰۶۶
مجوز ۶۳۰۰ نشریه در دولت یازدهم صادر شده است
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آمار مجوزهای صادر شده نشریات در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: ٦٣٠٠ مجوز صادر شده که از این تعداد یک درصد مربوط به روزنامه ها، هشت درصد هفته نامه و هفت درصد دوهفته نامه و 50 درصد متعلق به مجوز نشریات، ماهنامه و فصلنامه ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین انتظامی روز چهارشنبه در کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت افزود: 58 درصد از مجوزهای صادر شده در دولت تدبیر و امید مربوط به استان ها و شهرستان ها است.


** 34 درصد مجوزهای صادره مربوط نشریات تخصصی و تک منظوره
وی با اشاره به آمار صدور مجوز نشریات گفت: ٣٤ درصد از مجوزهای صادر شده در این مدت مربوط به نشریات تخصصی و تک منظوره است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد: در این معاونت سعی در توجه و توسعه رسانه های محلی و بومی شده است.

نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات ادامه داد: تسریع در روند پاسخ به درخواست های متقاضیان در هیات نظارت بر مطبوعات از سه سال به سه ماه کاهش یافته و می توان آن را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه مطبوعاتی دانست. 

** انتخابات الکترونیک مدیران مسوول نشریات گامی مثبت در دولت یازدهم 
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتظامی افزود: انتخابات الکترونیک در سراسر کشور، برگزاری اولین آزمون در انتخاب مدیران مسوول و... از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه مطبوعات است. 

** واگذاری امور به بخش خصوصی/ترغیب نشریات محلی
وی ادامه داد: واگذاری امور به بخش خصوصی و عقب نشینی به نفع این بخش یکی دیگر از اقدامات این معاونت در این دوره است. 
انتظامی گفت: یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه تشویق و ترغیب نشریات محلی است.

** صدور 6300 مجوز نشریات در دولت یازدهم
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچین با اشاره به آمار مجوزهای صادر شده نشریات در دولت یازدهم گفت: تعداد شش هزار و 300 مجوز صادر شده که از این تعداد یک درصد مربوط به روزنامه ها، هشت درصد هفته نامه و هفت درصد دوهفته نامه و ٥٠ درصد متعلق به مجوز نشریات ، ماهنامه و فصلنامه است.

انتظامی اضافه کرد: دو هزار عنوان از مجوزها مربوط به پایگاه های خبری است. 

نماینده مدیران مسوول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات همچنین با اشاره به قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات، اظهار داشت: بر اساس این قانون، اطلاعات لازم قابل دسترس برای عموم است.
انتظامی ادامه داد: با واگذاری امور به صنوف مرتبط می توان به وظایف اصلی که شامل سیاستگذاری ، نظارت و حمایت است، پرداخت.

** ارائه طرح قانون مطبوعات و خبرگزاریها به مجلس در سال 96
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال بررسی و تصویب قانون تبلیغات بازرگانی هستیم، از ارائه طرح قانون مطبوعات و خبرگزاری ها در سال آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد. 

انتظامی افزود: اصلاح قانون مطبوعات، اصلاح قانون ممنوعیت بکار گیری اسامی بیگانه، اجرای طرح های رتبه بندی و ... از دیگر اقدامات این معاونت در دولت یازدهم است.

وی گفت: کیفی گرایی نشریات و رسانه ها با هدف اثرگذاری آنها نیز از دیگر دستاوردهای این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید است. 

کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز گذشته(سه شنبه) در تالار وحدت آغاز شد و عصر امروز(چهارشنبه) پایان می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز