کارگاه گردی فاصله بین هنرمند و مخاطب را می‌شکند

۱۳۹۶/۰۱/۰۶ - ۱۰:۰۴:۴۰
کد خبر: ۵۳۷۵۳۵
کارگاه گردی فاصله بین هنرمند و مخاطب را می‌شکند
یک هنرمند فعال در حوزه شیشه‌گری معتقد است: طرح کارگاه گردی صنایع دستی فاصله بین هنرمند و مخاطب را می‌شکند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حیاس حسینی درباره  اجرای طرح کارگاه گردی که امسال برای  دومین بار اجرا می‌شود، گفت: برگزاری این طرح بسیار عالی است. زیرا با این کار فاصله بین تولیدکننده، هنرمند و مخاطب شکسته می‌شود.

وی اظهار کرد: در اروپا به این طرح اپن استدیو می‌گویند یعنی هنرمندان در طول سال مردم را دعوت می کنند تا در روزهایی خاص به کارگاه هایشان بیایند و از نزدیک کار آنها را بینند.

این هنرمند ادامه داد: با عملی شدن این طرح، مردم با رفت و آمد در کارگاه‌ها تفاوت کار را حتی در یک رشته هنری می‌بینند. برای مثال در رشته چوب ما نازک کاری و منبت داریم که با یکدیگر متفاوتند و تنها با رفت و آمد مردم و بازدید از کارگاه‌ها می‌توانند تفاوت این رشته‌ها را دریافته و بیشتر با صنایع دستی آشنا شوند.

او بیان کرد: اینجاست که مردم از عمق تنوع و غنای رشته‌های سنتی و صنایع دستی کشورمان آگاه می‌شوند و شاید باعث شود که تمایل مردم به خرید صنایع دستی کشور خودمان در یک رشته هنری مشترک بیشتر از سایر کشورها شود و این یعنی که خرید صنایع دستی ایرانی برای مخاطب در درجه نخست قرار می گیرد.

حسینی با استقبال از این طرح اظهار امیدواری کرد که سال‌های آینده نیز این طرح با همین پشتکار و پیگیری،پخته‌تر و گسترده تر اجرا شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور عزیزمان باشیم.

به گزارش ایسنا، طرح کارگاه گردی با هدف آشنایی قشرهای مختلف مردم با صنایع دستی و هنرهای سنتی در اکثر استان‌ها در حال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز