بررسی دلایل مهاجرت نخبگان به اروپا در مستند «میراث آلبرتا»

۱۳۹۶/۰۱/۰۸ - ۰۹:۲۷:۱۴
کد خبر: ۵۳۷۹۵۵
بررسی دلایل مهاجرت نخبگان به اروپا در مستند «میراث آلبرتا»
سومین قسمت مستند «میراث آلبرتا» روایتی از زندگی، کار و تحصیل نخبگان ایرانی در کشورهای اروپایی، سه شنبه هشتم فروردین از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،  مستند «میراث آلبرتا» تاکنون در دو قسمت و پیش از این از شبکه افق پخش شده، روایتی از تلخ و شیرین مهاجرت نخبگان به آن سوی مرزها و تحصیل و کار در دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی کشورهای غربی، بعضی از آنها راضی از کاری که انجام داده اند و برخی هنوز در سودای بازگشت.

سومین قسمت «میراث آلبرتا» در ادامه مستندهای قبلی، با روایت تلخی‌ها و شیرین‌های زندگی نخبگانی که از کشور رفته‌اند، تلاش می‌کند تا واقعیت های ناگفته‌ای را بیان کند و آنچه دیدنی است به تصویر بکشد.

هر سال پس از اتمام دوره‌ کارشناسی، تعداد زیادی از دانشجویان نخبه‌ ایرانی، به امریکا و اروپا سفر کرده و تحصیل خود را در دانشگاه‌های برتر آنجا ادامه می‌دهند؛ خیلی از آنها قصد دارند بعد از پایان تحصیلات به ایران برگردند ولی تنها عده کمی از آنها بر سر عقیده شان باقی می مانند.

این فیلم جدیدترین اثر موسسه فرهنگی آرمان‌ مدیا و تهیه شده در شبکه افق، به کارگردانی حسین شمقدری و تهیه کنندگی محمد حسین مددی، برای پخش در روز سه شنبه هشتم فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

زمان پخش این مستند سه شنبه ساعت ۱۹:۴۱ خواهد بود، تکرار آن هم ساعت ۷:۰۰ روز بعد پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز