برنده گران‌ترین جایزه ادبیات کودک معرفی شد

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۰:۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۴۰۲۴۵
برنده گران‌ترین جایزه ادبیات کودک معرفی شد
یک تصویرگر آلمانی موفق شد جایزه پنج میلیون کرونی (۴۴۵ هزار پوندی) یادبود «آسترید لیندگرن» را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «وولف ارلبروخ» تصویرگر کتاب کودک اهل آلمان به عنوان برنده این دوره جایزه «آسترید لیندگرن» که گران‌ترین جایزه ادبیات کودک است معرفی شد.

برای جایزه «آسترید لیندگرن» ۲۰۱۷ زنده‌یاد توران میرهادی، فرهاد حسن‌زاده و طرح «با من بخوان» از ایران جزو نامزدها بودند.

این جایزه سوئدی که ارزش آن تقریبا ۵۵۰ هزار دلار است، با گرامیداشت یاد «آسترید لیندگرن» ـ نویسنده مشهور «پی‌پی جوراب‌بلند» ـ به کل آثار یک نویسنده یا تصویرگر حوزه کتاب کودک تعلق می‌گیرد.

«گاردین» درباره برنده امسال این جایزه نوشت: آثار «ارلبروخ» که تاکنون چندین‌بار نامزد دریافت این جایزه شده بود، در آلمان معروف است و بیشتر به موضوعات پیچیده و تلخ دوران کودکی می‌پردازد. این تصویرگر یکی از ۲۲۶ نامزد از ۶۰ کشور جهان بود که برای کسب این جایزه تلاش کردند.

«ارلبروخ» که متولد سال ۱۹۴۸ است، زمانی کار خود را شروع کرد که یک ناشر نقاشی‌های او از شیرها را در یک اثر تبلیغاتی دید و پسندید. در سال ۱۹۸۵ اولین کتاب او منتشر شد. این هنرمند تاکنون ۱۰ کتاب نوشته و تصویرگری بیش از ۵۰ اثر را بر عهده داشته است. او در کارهایش از تکنیک‌های متعددی همچون کلاژ، مداد، گچ و آبرنگ استفاده می‌کند.

از برجسته‌ترین کارهای «ارلبروخ» که در سال ۲۰۰۶ هم جایزه «هانس کریستین اندرسن» را کسب کرده، می‌توان به «داستان موش کور کوچکی که می‌دانست هیچ‌چیز به او مربوط نیست» نوشته «ورنر هولتس‌وارت»، «خرسی که آن‌جا نبود و جنگل افسانه‌ای» نوشته «اورن لاوی» و «پادشاه و دریا» نوشته «هاینس یانیش» اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز