خاطره‌انگیز ترین مسابقات فوتبال در یک مستند

۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۰۹:۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۸۷۳
خاطره‌انگیز ترین مسابقات فوتبال در یک مستند
مستند «بازگشت های بزرگ» که با نگاهی تاریخی به بررسی عملکرد تیم های فوتبالی که با حفظ روحیه و امید توانسته اند در لحظات آخر، بازی باخته را ببرند، می پردازد، مراحل تولید خود را سپری کرده است و در روز های آینده برای پخش از رسانه ها آماده می گردد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی زارعی، محقق این اثر در توضیح موضوع مستند «بازگشت های بزرگ» گفت: یکی از جذاب ترین اتفاقات در مسابقات ورزشی، بحث کامبک و یا بازگشت است که در طی آن تیم بازنده با حفظ روحیه و تلاش خود می تواند نتیجه بازی را عوض کند.

وی ادامه داد: در تاریخ مسابقات فوتبال موارد متعددی و شاخصی از این نوع بازگشت ها وجود دارد که در این مستند تلاش کرده ایم به برخی از آنها اشاره کنیم.

این نویسنده در ادامه به توضیح چند مثال از بازگشت های شاخص تاریخ مسابقات فوتبال پرداخت و اظهار کرد: یکی از بارزترین موارد بازگشت، مربوط به بازی فینال جام جهانی 1950 بین اروگوئه و برزیل است که تیم اروگوئه در حالی که در زمین برزیل و جلوی 200 هزار تماشاچی برزیلی از این تیم عقب بود، می تواند نتیجه بازی را برگرداند و قهرمان جام جهانی شود.

وی افزود: موارد متعدد دیگری نیز با همین سیاق وجود دارد که می توان به حماسه «برن» یعنی بازی آلمان و مجارستان در جام جهانی 1954، بازی تاریخی منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1999 اشاره کرد.

زارعی در پایان با اشاره به ضرورت درس آموزی از تجربه های بازگشت در مسابقات فوتبال و استفاده از آن در زندگی روزمره گفت: موارد این چنینی در حوزه ورزش بسیار متعدد است و می تواند الگو و سرمشقی برای زندگی روزمره ما باشد، خصوصاً کودکان و نسل جوان که این تجربیات می تواند باعث افزایش اراده آنها در پیچ و خم های زندگی شود.

گفتنی است مستند 26 دقیقه ای «بازگشت های بزرگ» به تهیه کنندگی عطا پناهی و کارگردانی مهدی صادقی، محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است و در روز های آینده از شبکه های مختلف سیما پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز