مشاور امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اصفهان الگوی کشور در زمینه بازسازی سینماها قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۸:۵۴:۳۳
کد خبر: ۵۴۵۱۲۸
اصفهان الگوی کشور در زمینه بازسازی سینماها قرار گیرد
مشاور امور سینمایی وزارت ارشاد گفت: بازسازی سالن‌های سینمایی باید مورد توجه جدی علاقه‌مندان سینما باشد واصفهان می تواند الگویی در زمینه بازسازی سینما در تمام کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا رضا داد شامگاه شنبه، در مراسم افتتاح پردیس سینمایی چهارباغ با بیان اینکه این افتتاح را در هفته هنر انقلابی اسلامی به فال نیک باید گرفت،اظهار داشت: در سال‌های گذشته از ورود به سینما خانواده اصفهان، به دلیل فضای نامناسب و قدیمی احساس خوبی نداشتم، به ویژه اینکه اعتقاد داریم در شهری به نام اصفهانکه مشهور به نیمی از جهان و مهد هنر است فضاها و کالبد فرهنگی شهر باید از جنس هنر باشد.

وی  با ابراز امیدواری در این ارتباط که بازسازی سالن‌های سینمایی مورد توجه  جدی علاقه‌مندان این هنر قرار گیرد، ابراز داشت: امیدواریم اصفهان الگویی در زمینه  بازسازی سینماها برای تعمیم به تمام کشور باشد همان‌گونه که در تمام زمینه‌ها برای کشور الگوی مناسبی است.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه اصفهان بیشترین رشد مخاطب سینمایی و زیرساخت های سینمایی داشته است، ابراز داشت: در دولت فعلی درآمد سینما نسبت به سال اول پنج برابر و مخاطبان سه برابر شدند اما اینکه مخاطبان اصفهان هفت برابر شدند نشانه ظرفیت مضاعف اصفهان در توجه به فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: از دیدگاه من فرهنگ و هنر باید در اولویت دیگر اولویت های توسعه استان مانند علم و فناوری و گردشگری قرار گیرد چراکه تنها با فرهنگ و هنر زیرساخت‌های بخش‌های دیگر به دست می‌آید.

رضاداد با باین اینکه هر صندلی که در سینما اضافه شود گویی یک زندانی را آزاد کرده‌ایم، اظهار داشت: دنیای امروز ، جهان تصویر و هنر است و این حضور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از این همه نیروی جوان در کشور استفاده شود.

وی به این موضوع اشاره کرد که در استان‌ها توجه به فیلم مستند، کوتاه، فیلم بلند  و داستانی برای حوزه نمایش خانگی زیاد است و ابراز داشت: با وجود این همه استعداد و ظرفیت مکان و فضای مناسب برای عرضه این آثار وجود ندارد و این در حالی است که  اگر  این فضاها برای نیروی مستعد کشور فراهم شود پیشرفت باورنکردنی در این عرصه خواهیم داشت.

نظر شما