حضور «طبل» از سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم «بوئنوس آیرس» آرژانتین

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۱:۲۹:۴۰
کد خبر: ۵۴۵۲۴۰
حضور «طبل» از سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم «بوئنوس آیرس» آرژانتین
فیلم سینمایی «طبل» به کارگردانی «کیوان کریمی» به نمایندگی از سینمای ایران در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بوئنوس آیرس» آرژانتین به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «طبل» Drum نخستین ساخته بلند «کیوان کریمی» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران در روزهای 6 و 8 و 9 اردیبهشت ماه امسال (25 و 27 و 28 آپریل 2017) در بخش «حقوق بشر» در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بوئنوس آیرس» BAFICI در کشور آرژانتین روی پرده می‌رود؛ این دومین سال متوالی است که این بخش از جشنواره، با فیلمی از «کیوان کریمی» کارگردان کشورمان افتتاح می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «بوئنوس آیرس» با نمایش طیف وسیعی فیلم از کارگردانان آرژانتینی، آمریکای لاتین و نیز از سراسر جهان، مهمترین رویداد سینمای مستقل در آمریکای لاتین است؛ این جشنواره در بخش‌های مختلف؛ «بین‌الملل»، «آرژانتین»، «فیلم آوانگارد»، «آمریکای لاتین»، «حقوق بشر» و  همچنین «فیلم کوتاه آرژانتین» از روزهای 31 فروردین ماه  جاری تا 11 اردیبهشت ماه (١٩ تا 30 آپریل 2017) در شهر بوئنوس آیرس در کشور آرژانتین برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «بوئنوس آیرس» از مهمترین فستیوال‌های فیلم در سرتاسر جهان به شمار می‌رود، که به عنوان بستری برای ارتقای فیلمسازی مستقل شناخته شده است و در قالب برنامه‌ای جامع، کارگردانان برجسته و استعدادهای جوان را در فضایی پویا دور هم جمع می‌کند.

فیلم سینمایی «طبل» که تاکنون در جشنوارهای معتبری در سطح جهان به نمایش درآمده است؛ در آخرین حضور بین‌المللی خود در پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم و نشست «حقوق بشر» ژنو در کشور سوئیس به نمایش درآمد که بخش ویژه‌ای نیز به «کیوان کریمی» فیلمساز ایرانی اختصاص داده شد.

جشنواره فیلم و نشست «حقوق بشر» (FIFDH) مهمترین رویداد بین‌المللی در حوزه سینما و حقوق بشر است که هر ساله  در پایتخت جهانی حقوق بشر برگزار می‌شود. پانزدهمین دوره این جشنواره با حضور 300 مهمان از 62 کشور جهان همزمان با جلسه حقوق بشر سازمان ملل متحد؛ از روزهای 21 تا 29 اسفند 1395 (10 تا 19 مارس 2017) در شهر ژنو در کشور سوئیس برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز