رییس سازمان سینمایی:

باید در ارگان‌های زیرمجموعه سازمان سینمایی هم‌افزایی بیشتری ایجاد کنیم

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۵:۰۶
کد خبر: ۵۴۵۷۸۶
باید در ارگان‌های زیرمجموعه سازمان سینمایی هم‌افزایی بیشتری ایجاد کنیم
محمدمهدی حیدریان در بازدید از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: باید در ارگان‌های مراکز زیرمجموعه هم‌افزایی بیشتری ایجاد کنیم و نگاه متمرکزتری در این عرصه داشته باشیم تا مجموعه سازمان سینمایی به سمت واحد و مشخصی پیش برود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، رئیس سازمان سینمایی صبح امروز -28 فروردین‌ماه- طی بازدید از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با حضور در جمع معاونین و مدیران این مرکز گفت: ان‌شاءالله در خود آمادگی ایجاد کنید که ماموریت‌های منظم‌تر و سنگین‌تری در پیش است. با توجه به توانایی‌های موجود در این مجموعه باید خیز جدی بردارید تا حلقه کاری که در مرکز انجام می‌شود کامل‌تر شود.

حیدریان ادامه داد: منتظر برنامه‌هایی هستم که آقای طباطبایی‌نژاد با کمک شما تدوین خواهند کرد تا شاهد شکوفایی بیشتری در مرکز گسترش باشیم. این شکوفایی در راستای سهم بیشتر مرکز در برنامه‌های کلان و ملی سینما خواهد بود.

وی با تاکید بر این نکته که فعالیت‌های اخیر مرکز گسترش براساس برنامه و هدف مشخص شده پیش رفته و این موضوع حائز اهمیتی است، تصریح کرد: هم‌افزایی با سایر مراکز بحثی جدی در سازمان سینمایی است. شما به عنوان یکی از قمرهای سازمان باید ارتباط و وابستگی خود را با دیگران بیش از قبل تعریف کنید. فارابی، انجمن سینمای جوان، مرکز گسترش و... در یک سازمان دیده شده‌اند و باید رفتار منظومه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: این هم‌افزایی باید میان ارگان‌های زیرمجموعه وجود داشته باشد تا مجموعه‌ی سازمان عملکردی منسجم‌تر و مؤثرتر داشته باشد. این که در یک مجموعه توفیقات خوبی حاصل شود و دست بخش دیگر کوتاه باشد، ما را تبدیل به مجموعه‌ی ناهمگونی خواهد کرد که نشان از اشکال در سازمان دارد.

وی با اشاره به حضور افراد باسابقه در مرکز گسترش خاطرنشان کرد: این مرکز تا به حال گام‌های محکمی برداشته است. این موضوع من را امیدوار می‌کند تا حرف‌هایی بزنم که حاصل امید بیشتر و مشغله بیشتر برای دوستان است.

مهندس حیدریان ادامه داد: این مرکز باید در بخش مستندسازی، انیمیشن و تجربه‌های نوین بصری فعالیت جدی‌تری داشته باشد؛ به این معنا که سلیقه‌سازی هنری و بصری و لزوم توجه به آن در سینمای ایران با محوریت مرکز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان سینمایی در این نشست ضمن تاکید بر تعامل با شبکه بین‌المللی، لزوم حضور هدفمند در مجامع جهانی، جشنواره‌ها و بازارهای فیلم را یادآور شد.

وی در زمینه‌ی آموزش و پژوهش نیز اظهار داشت: باید امکانات سازمان از جمله مدرسه ملی سینما به خدمت گرفته شود و بحث آموزش مستندسازی و برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی مستند بصورت جدی و اصولی مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد با معرفی مدیران بخش‌های مختلف مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: ما از سال 92 تلاش کردیم تا در بخش‌های مختلف مرکز اعم از تولید، پژوهش، بین‌الملل و... گام‌های موثری برداریم و حضور جدی‌تری در این عرصه داشته باشیم.

وی افزود: در بخش انیمیشن سعی کردیم بعنوان یک متولی جدی، سهم تاثیرگذاری در ارتقای سطح انیمیشن کشور داشته باشیم که حضور آثار تولیدی مرکز در جشنواره‌های معتبر جهانی نظیر «انسی» فرانسه گواه این مدعا است.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: پذیرفته شدن متعدد فیلم‌های «مرکز» در جشنواره‌های الف دنیا که آخرین آن حضور مستند «متهمین دایره بیستم» در جشنواره معتبر «هات‌‌داکس» کانادا است و کسب 17 جایزه بین‌المللی در سال 95، حکایت از موفقیت مرکز در بخش بین‌الملل دارد.

گفتنی است: این جلسه با حضور محمدمهدی حیدریان، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، رمضانعلی حیدری‌خلیلی، جلیل اکبری‌صحت، مرتضی رزاق‌کریمی، علیرضا قاسم‌خان، جمشید مدرس‌سعیدی، مجید مغنیان، شیرین نادری، شهنام صفاجو، علی عباسقلی‌زاده، ناصر محسنی و بهمن نورایی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز