مدیرعامل بنیاد رودکی مطرح کرد

نزدیکی موسیقی و ادبیات؛ راه معرفی آثار فاخر ادب فارسی به نسل جوان

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۴۹:۰۵
کد خبر: ۵۴۶۲۱۴
نزدیکی موسیقی و ادبیات؛ راه معرفی آثار فاخر ادب فارسی به نسل جوان
مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «عطار» به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی آرش کامور، در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این آلبوم آخرین ساخته آهنگساز جوان و نوازنده کمانچه، ‌آرش کامور‌، با صدای وحید تاج و اجرای گروه سروشان است که رونمایی از آن به مناسبت روز جهانی عطار صورت‌ گرفت.

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی، در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته برای آماده‌سازی این آلبوم گفت: تصور من این است که استقبال پرشور از این برنامه باشکوه و پرمحتوا بیش از هرچیزی به خاطر روح بزرگ عطار است.

مدیرعامل بنیاد رودکی در باره علت حمایت بنیاد رودکی از تولید این آلبوم گفت: بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی و هنری که بیشترین رویکرد آن حمایت از آثار هنری در حوزه هنرهای موسیقایی، تجسمی و نمایشی است بسیار علاقه‌مند بود تا این اثر شایسته به دست مخاطبان برسد چراکه یکی از راه‌های معرفی آثار فاخر ادب فارسی به نسل‌های جوان نزدیکی موسیقی و ادبیات به همدیگر است. در واقع گنجینه بی‌نظیر ادبیات فارسی که در حال حاضر در قفسه‌های کتابخانه‌ها مهجور مانده و نسل‌های جوان کمتر با آن آشنایی دارند از طریق موسیقی و هنرهای نمایشی راهش را به میان نسل‌های جوان‌تر باز می‌کند و زبان فارسی که در نقاط مختلف دنیا به خطر افتاده می‌تواند از این مسیر پویایی خودش را حفظ کند.

صفی‌پور در ادامه با اشاره به فضای به‌وجود آمده در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هم‌اینک فضای تعامل خوبی شکل گرفته تا با مجموعه هنری ارشاد و بنیاد رودکی آثار بیشتری از این دست تولید شود. سال گذشته بعد از جلسه‌ای که با آقای کامور داشتیم توانستیم مشکلاتی را بر سر راه تولید بود برداریم و خوشبختانه حاصل آن این آلبوم فاخر بود. به سهم خودم از آقای آرش کامور و آقای وحید تاج تشکر می‌کنم و به آن‌ها دست مریزاد می‌گویم.

مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به تولیدات بنیاد رودکی در مدت اخیر توضیح داد: ما تا کنون سه اثر فاخر برای نیشابوری‌های عزیز تولید کرده‌ایم. یکی از آن‌ها کتاب نوروزنامه بود که شب عید تقدیم این عزیزان شد. کار دیگر اپرای عروسکی فاخر خیام است که به همت آقای بهروز غریب‌پور در دست انجام است و کارهای آن‌ رو به اتمام است و دیگری هم آلبوم فریدالدین عطار بود.

صفی‌پور در پایان ضمن ابراز امیدواری برای گردهمایی‌‌‌‌‌هایی از این دست گفت: امیدوارم بیش از پیش آثاری از این دست در حوزه هنری تولید شود تا به این بهانه گرد هم جمع شویم.

گفتنی است در ایین رونمایی آلبوم عطار ملانوروزی، مدیر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمالی، رییس انجمن موسیقی، شهرداد روحانی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، بهروز غریب‌پور، استاد هنرهای نمایشی و چندی از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز