معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

گرافیک هنر برداشتن فاصله هاست

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۵:۳۳:۰۷
کد خبر: ۵۵۰۹۳۱
گرافیک هنر برداشتن فاصله هاست
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با تبریک روز جهانی گرافیک به تمامی اهالی هنرهای تجسمی این مناسبت را فرصتی برای آشنایی بیشتر با مقوله گرافیک به عنوان ابزار و هنری در راستای ارتباط و فهم عمیق تر مسائل و از میان برداشتن فاصله میان انسان ها دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهدی رنجبر به مناسبت ٢٧ آوریل که برای اولین بار در سال ١٩٩٥ توسط انجمن جهانی طراحان گرافیک (AGI) به عنوان روز جهانی گرافیک نامگذاری شد، پیامی را در باره اهمیت و پرداختن درست به این هنر ارزشمند و تاثیر گزار بیان داشت.
وی  افزود: روز جهانی گرافیک در حقیقت فرصتی است برای آشنایی بیشتر با مقوله گرافیک به عنوان ابزار و هنری برای ارتباط و فهم عمیق تر مسائل و از میان برداشتن فاصله میان انسان ها. در این روز طراحان گرافیک جهان با برگزاری آیین هایی گوناگون مردم را با گرافیک بیشتر آشنا می کنند.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: وظیفه‌ گرافیک به عنوان هنر، بالا بردن میزان تأثیر و عمق پیام به مخاطب است و روشن است که هدف گرافیک ایجاد ارتباط نیست، بلکه مؤثر بودن ارتباط بر مخاطب است که اهمیت دارد. تیزرهای تبلیغاتی، پوسترها، صفحه آرایی مجلات و کتابها و … بدون گرافیک غیرممکن است.
رنجبر تاکید کرد: گرافیست آنگاه موفق است که به روز بودن اطلاعات برای بقا در دنیای گرافیک را الزامی بداند و با داشتن روابط عمومی بالا که به عنوان مهره های طلایی یک گرافیست است را رعایت کند و تسلط بر علم گرافیک را وسیله ای برای ریسک های موفق بداند.
وی اظهار داشت: مسلما زمانی می توان یک اثر جدید و  ایده نو را خلق کرد که توجیهی علمی و منطقی در پشت آن باشد و حتی بتوان مخاطبین خاص را نیز به خود جلب کرد و همواره به خاطر داشته باشیم که زمانی می توان یک ساختار شکن بود و ریسک نمود که در آن علم؛ یک متخصص بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز