جایزه ادبی پوشکین نامزدهایش را معرفی کرد

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۶:۰۴:۳۹
کد خبر: ۵۵۰۹۵۵
جایزه ادبی پوشکین نامزدهایش را معرفی کرد
جایزه کتاب روسی با اعلام فهرست فینالیست‌های این دوره، طیف متنوعی از کتاب‌های جدید درباره روسیه را انتخاب و معرفی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از بوک نیوز، طیفی متنوع از کتاب‌های روسی در فهرست نهایی جایزه کتاب روسی خانه  پوشکین جای گرفته‌اند که شامل کتاب‌هایی با موضوع مکان‌های مختلف، زندان‌ها، نقاشی، سیاست و نیز سن‌پترزبورگ و دیگر استان‌های روسی می‌شود.

در این فهرست نام ۶ کتاب مشاهده می‌شود که از سوی ناشرانی چون رندوم هاوس و هارپرکالینز تا اروین، دانشگاه ییل، انتشارات مستقل پوشکین و انتشارات آمریکایی فارر، استراوس و گیروکس منتشر شده‌اند.

این جایزه که امسال برای پنجمین سال اهدا می‌شود برای حمایت از بهترین نوشته‌های غیرداستانی به زبان انگلیسی درباره جهان روسی زبان تاسیس شده است.

عناوینی که به عنوان نامزد انتخاب شده‌اند عبارتند از: «خانه مرده» نوشته دانیل بیر، «بوم‌های روسی؛ نقاشی در امپراتوری روسیه ۱۸۸۱-۱۷۵۷» نوشته رزالیند بلکسلی، «کشور پوتین: سفری در روسیه واقعی» نوشته آن گارلز، «محرمانه بولشویی» نوشته سیمون موریسون، «رومانوف‌ها ۱۹۱۸-۱۶۱۳» نوشته سیمون سباگ مونته‌فیو و «خاطرات- از مسکو تا دریای سیاه» نوشته «تفی» به ترجمه رابرت چندلر، الیزابت چندلر و آن‌ماری جکسون.

سیمون فرانکلین استاد مطالعات اسلاو در دانشگاه کمبریج که ریاست گروه داوری امسال را برعهده دارد از این دوره چنین یاد کرد: واقعا طیفی متنوع و قوی از شرکت‌کنندگان را امسال داشتیم و با آثاری پر از تحقیقات اصیل، با نگاهی روشن‌بینانه و بیانی دقیق روبه رو بودیم. انتخاب امسال کاملا متنوع از میان شرکت کنندگانی کاملا درخشان انتخاب شد.

آن اپلباوم پروفسور مدرسه اقتصاد لندن، پیتر آون عضو گروه ائتلاف آلفا، شارلوت هابسن نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم و دومینیک لیون محقق ترینیتی کالج و کمبریج و برنده این جایزه در سال ۲۰۱۶ گروه داوری این دوره را تشکیل داده‌اند.

جایزه پوشکین به آثار پرمخاطب غیرداستانی روسیه که از سوی یک ناشر بریتانیایی منتشر شده باشد، تعلق می‌گیرد و با هدف ارتقای سطح درک مردم از جهان روسی زبان تاسیس شده است.

این جایزه با همکاری واتر استونز موسسه کتاب بریتانیایی اهدا می شود. نام برنده این رقابت ۷ ژوئن اعلام می‌شود وبرنده یک جایزه ۵ هزار پوندی دریافت می‌کند.

نظر شما