صالحی امیری:

پیش نویس تدوین برنامه استراتژیک وزارت ارشاد نهایی شده است

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۳:۴۱:۴۶
کد خبر: ۵۵۳۶۱۲
پیش نویس تدوین برنامه استراتژیک وزارت ارشاد نهایی شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین برنامه استراتژیک، واگذاری امور صنفی و ارتقا سرانه مصرف فرهنگی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در دولت دوازدهم، اظهار کرد: اراده این وزارتخانه مسیر توسعه ای و بر مبنای جهت گیری کیفی و کمی است و پیش نویس تدوین برنامه استراتژیک نیز نهایی شده است.

وی با بیان اینکه اگر این دولت بماند این برنامه را ادامه خواهیم داد، خاطر نشان کرد: در غیر این صورت به دولت بعد توصیه می‌کنیم که این برنامه را با جدیت ادامه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: واگذاری تصدی گری نهادهای صنفی از دیگر اولویت های این وزارتخانه است و در چهار سال گذشته کارهای اساسی در این خصوص صورت گرفته و در خانه سینما، موسیقی، تئاتر و اتحادیه نشر گسترش یافته است. برنامه دولت این است که همه امور و تصدی گری به فرهنگ وهنر واگذار شود و این وزراتخانه به غیر از سیاستگذاری، حمایت و نظارت، بقیه امور را به نهادهای صنفی واگذار کند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این وزارتخانه دو نظامنامه، یکی سازمان نظام رسانه‌ای و دیگری سازمان نظام هنر تدوین شده که اصحاب فرهنگ و هنر، خود از این پس باید تبادل، تعامل و پیگیری تخلفات و مجوزهای لازم را داشته باشند.


صالحی امیری همچنین ارتقای سرانه مصرف فرهنگی را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه عنوان و اظهار کرد: چالش اساسی افزایش آسیب های اجتماعی رابطه مستقیمی با کاهش سرانه مصرف فرهنگی دارد.


وی در پایان گفت: راه نجات این است که بتوانیم با افزایش سرانه مصرف فرهنگی، زیست فرهنگی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و در این زمینه سال ها در دانشگاه به این موضوع پرداخته ام و به آن معتقد هستم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز