سخنگوی نمایشگاه کتاب:

آماده‌سازی زیرساخت‌های نمایشگاه برعهده شهرداری و شهرآفتاب است

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۹:۰۳:۵۴
کد خبر: ۵۵۴۰۸۰
آماده‌سازی زیرساخت‌های نمایشگاه برعهده شهرداری و شهرآفتاب است
سخنگوی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در واکنش به اتفاقات پیش آمده در شهر آفتاب بر اثر بارش باران، ضمن انتقاد از مجموعه شهر آفتاب وابسته به شهرداری تهران، از ناشران و بازدیدکنندگان عذرخواهی کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با موضوع استفاده از شهر آفتاب برای نمایشگاه کتاب، تجهیز و آماده‌سازی زیرساخت‌های نمایشگاه بر مبنای استانداردهای نمایشگاهی بر عهده مجموعه شهر آفتاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده گفت: طبق تفاهم‌نامه 6 ساله که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران منعقد شده، تشکل های نشر و ارشاد به عنوان بهره‌بردارِ مجموعه شهر آفتاب، در آماده‌سازی این مکان هیچ نقشی نداشته‌اند و بر اساس همین تفاهم‌نامه تجهیز و آماده‌سازی زیرساخت‌های نمایشگاه بر اساس استانداردهای نمایشگاهی بر عهده مجموعه شهر آفتاب وابسته به شهرداری تهران بوده است.

امیرزاده تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه صنف نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بهره‌بردار معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در گفت‌وگوهای تفصیلی در خصوص آماده‌سازی در مراحل مختلف علی‌رغم دغدغه‌های جدی که به دلیل مشکلات آب‌گرفتگی سالن‌ها در سال گذشته ایجاد شده بود، شهرداری و شهر آفتاب اطمینان کامل داده بودند که شاهد تکرار مشکلات، در دوره فعلی نمایشگاه نخواهیم بود.

سخنگوی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در تمامی مراحل آماده‌سازی سالن ها دغدغه های جدی صنف نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان برگزارکنندگان نمایشگاه اعلام و منتقل شده بود.

وی ادامه داد: انتظار جدی می‌رفت با توجه به اتفاقات سال گذشته و گفت‌وگوهای کارشناسی، نسبت به رفع این دغدغه‌ی درست، اقدام اصولی صورت گیرد.

وی  ضمن عذرخواهی از همه ناشران و غرفه‌داران و نیز بازدیدکنندگان نمایشگاه به خاطر پیش آمدن مشکلات، گفت: در حال برآورد خسارات هستیم و انتظار می‌رود علاوه بر تعهداتی که بیمه دارد، شهرداری هم نسبت به تامین خسارت به نحو کامل در اسرع وقت اقدام کند.

سخنگوی سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پایان گفت: با توجه به احتمال تکرار این مشکلات به دلیل شرایط ناپایدار جوی، انتظار می‌رود اقدامات پیشگیرانه‌ی جدی و قابل اتکاء و اعتماد صورت پذیرد.

نظر شما