جواد عزتی:

"ماجرای نیمروز"بی‌طرف است

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۴۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۶۱۳۴
ماجرای نیمروزبی‌طرف است
بازیگر نقش صادق در فیلم «ماجرای نیمروز» گفت: در سالهایی که در سینما حضور داشتم همواره سعی کردم تا در فیلمهایی حضور پیدا کنم که ماندگاری بیشتری نزد مخاطبان دارد؛ در این مسیر هم به هیچ عنوان برایم مهم نبوده که نقش اول یا مکمل باشم.

جواد عزتی بازیگر نقش صادق در فیلم سینمایی«ماجرای نیمروز»  درباره ایفای نقشی جدی در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» در گفتگو با گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: من مدیوم ایفای نقش در فیلم و سریال را از هم جدا می‌دانم. حدود 80 درصد از نقش‌هایی که تاکنون در سینما به ایفای آن پرداخته‌ام جدی هستند و تنها 20 درصد از آنها طنز بوده است. درست که در سریالهای تلویزیونی بیشتر نقشهای کمدی داشته‌ام؛ اما بیشتر کارهایی که در سینما حضور یافته‌ام جدی هستند. سعی می‌کنم کارهایی را انتخاب کنم که در سینما و تلویزیون ماندگار هستند، مثل فیلم سینمایی«شیار 143» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند».


وی ادامه داد: در این چند وقته که منتج به بازی در فیلم «ماجرای نیمروز» شد، فیلمنامه‌های بسیاری به من پیشنهاد شد که بیشتر آنها سینما گیشه بودند و فروش خوبی هم در پی داشتند، ولی من علاقه‌مند بودم اثری را برای کار انتخاب کنم که مدتهای بسیاری در خاطر مخاطبان بماند و به آن افتخار کنم. افتخار می‌کنم که در فیلم «ماجرای نیمروز» به ایفای نقش پرداختم، در این سالهایی که در سینمای ایران حضور دارم بیشتر سعی کردم به ایفای نقشهای ماندگار بپردازم تا آن که نقش اول یک فیلم پرفروش باشم. عاشقانه نقش صادق را دوست دارم.

عزتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با صادق واقعی ملاقاتی داشته‌اید؟، اظهار کرد: قبل از فیلمبرداری فیلم، صادق واقعی را نمی‌شناختم؛ اما بعد از ساخت فیلم چندین بار با وی ملاقات داشته‌ام. ما نمی‌خواستیم داستان در خدمت شخصیتها باشد، می‌خواستیم شخصیتهای در خدمت داستان باشد. این تاریخی است که ما گذرانده‌ایم و به هر دلیلی به آن نپرداخته و  راجع به آن سخن به میان نیاورده‌ایم. به نظر می‌رسید که نمی‌خواستند آن تلخی‌ها دوباره یادآوری شود. به نظر حال وقت روایت این داستانها است.

وی در پاسخ به این سوال که آقای رضوی «ماجرای نیمروز» را مدیون فیلم سینمایی«سیانور» می‌داند، شما خود فیلم «سیانور» را دیده‌ بودید؟، نظرتان درباره آن چیست؟، تصریح کرد: «سیانور» را دیدم و به نظر اثر بسیار جذابی بود. آقای رضوی از این جهت این حرف را زدند که «سیانور» برای اولین بار دل به دریا زد و چنین داستانی را روایت کرد فکر می‌کنم آقای رضوی بازخورد بسیار خوبی از این موضوع گرفته است.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره مشاهده این فیلم سینمایی در کنار مخاطبان سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، گفت: با افراد بسیاری به تماشای این فیلم نشستم؛ حتی یک مخاطب را ندیدم که از سالن‌های سینما ناراضی بیرون بیاید و این موضوع به نظرم بخاطر بی‌طرفی «ماجرای نیمروز» بود.

عزتی در پاسخ به این سوال که برخی از بازیگران ایفای نقش در فیلمهایی مانند «ماجرای نیمروز» را ریسک می‌دانند، شما این ترس را نداشتید؟، بیان کرد: فکر کردن به موضوعیت فیلم به نظرم روش خوبی نیست، به نظرم این موضوع در درجه‌های بعدی قرار می‌گیرد. قبل از هرچیزی فیلم باید داستان و سینما داشته باشد؛ کارگردانش زبان سینما را بشناسد. اقبال ماجرای نیمروز در بین مخاطبان به نظرم از آن جهت است که کارگردانش سینما را به خوبی می‌شناسد.

وی درباره کار با محمد حسین مهدویان گفت: به نظرم محمد حسین مهدویان کارگردانی است که باید در این سینما آن را دو دستی بچسبیم و از او خواست که فیلمهای بیشتری بسازند.

گفتگو: مسعود احمدی

نظر شما