گپ و گفت دوستانه با یک «موسیقی دان و خواننده» جوان؛

بازیار: هنر غذای روح و جامه تن هر ملتی است/ برای دلم نقاشی می کنم

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۰:۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۶۸۳۰۵
بازیار: هنر غذای روح و جامه تن هر ملتی است/ برای دلم نقاشی می کنم
خواننده و موسیقی دان جوان کشورمان اعتقاد دارد هنر همچون غذای روح و جامه تن برای هر ملتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در ایام ماه مبارک رمضان فرصتی دست داد تا گپ و گفت دوستانه ای با مازیار بازیار، موسیقی دان و خواننده جوان کشورمان، داشته باشیم که متن مصاحبه را در ذیل ملاحظه فرمایید:

* با عرض سلام و احترام، ابتدا از خودتان بگویید

به نام خدا، باسلام خدمت شما و خوانندگان محترم و عرض قبولی طاعات و عبادات، بنده مازیار بازیار هستم متولد سال 61 در شهر اصفهان و مربی هنرهای رزمی و فیتنس. در حال حاضر هم مشغول خوانندگی هستم.

* از چه سالی فعالیت هنری خود را شروع کردید و آیا از کار خود راضی هستید؟

در کلاس دوم دبستان تک خوان گروه سرود مدرسه بودم و از همان زمان صدایم توسط استاد «مرحوم نحوی» پرورش داده شد و بعد از آن در مجالس خانوادگی و دوستان مورد تشویق قرار گرفتم و یه حس خوبی به من دست داد. همینطور مداوم ادامه دادم تا اینکه در سال ۸۵ با استاد «فریدون آسرایی» مشورت کرده و نظر ایشان را جویا شدم و با قدرت ادامه مسیرم را طی کردم تا اینکه برای گرفتن تایید نزد یکی از اساتید دیگر رفتم و هم اکنون در خدمت مردمان عزیز کشورم ایران هستم.

photo_2017-06-01_13-54-32

* کدام آلبوم و کدام قطعه از کارهایتان را بیشتر دوست دارید؟

من یک آلبوم دارم و همه کارهایم را دوست دارم. البته قطعه «هوس» حس و حال خاصی به من می دهد.

* اولین آلبوم شما با چه نامی و در چه سالی روانه بازار شد؟

آلبوم «یه حس تازه» اولین آلبوم من است که در سال ۹۴ به بازار آمد اما مثل خیلی از دوستان هنرمند با پخش بد مواجه شدم و نام آلبومم نزد مردم درست شنیده نشده اما همچنین چند ترک موفق داشتم که بیشتر به نظر می رسد شنیده شده باشد.

* نظرتان راجع به ممانعت برگزاری برخی از کنسرت های موسیقی در ایران چیست؟

نظر خاصی ندارم ولی در کل کار پسندیده ای نیست.

* اگر روند کارهایتان تکراری شود جرأت خداحافظی دارید؟

خداحافظی نمی کنم اما با یک استراحت کوتاه یک مدتی دور می شوم ولی زمان بازگشت با دست پر بر می گردم.

* اصفهان نسبت به دیگر شهرها از نظر موسیقی در چه جایگاهی قرار دارد؟

جایگاه اصفهان را نمی دانم ولی فکر می کنم یکی از شهرهای تأثیر گذار در موسیقی است.

* علاقه شخصی خودتان به کدام سبک از موسیقی است؛ کلاسیک، سنتی یا پاپ؟

من تمام سبک های موسیقی رو دوست دارم ولی گرایش خودم به سمت موسیقی پاپ، سنتی است.

photo_2017-06-01_13-53-16

* در زمینه موسیقی و خوانندگی استادتان چه کسی بود؟

من استادی نداشتم ولی همینطور که ابتدای صحبتم گفتم یک استاد خیلی موقت و ابتدایی به نام استاد نحوی داشتم که ایشان در حال حاضر در قید حیات نیستند.

* به کدام خوانندگان علاقمند هستید؟

همایون شجریان، مرحوم ناصر عبدالهی و رضا صادقی

* کدام ساز برایتان نوستالژی عمیقی دارد؟

ساز گیتار

* آلبوم بعدی شما کی منتشر می شود؟

فکر میکنم اگر خدا بخواهد آخر سال ۹۶ پخش خواهد شد.

* در آلبوم تان با چه هنرمندانی همکاری داشتید؟

با دوستان خوبم آقایان مسعود جهانی، حمید فریزند، آرش آب پرور و دوستان دیگری که به گروه مان می پیوندند و اگر اسم شان را نمی برم می خواهم مطمئن شوم در خدمت شان هستیم یا خیر.

* امروز در موسیقی پاپ ایران خوانندگانی برند شده اند که به جرأت می توان گفت بعضی شایسته چنین جایگاهی نیستند موافق هستید؟

البته این نظر را من در مورد خواننده ها نمی توانم بدهم چرا که همکارانم به هر حال به نوعی دارند  زحمت می کشند که الان در این مرحله هستند، ولی گاهی بعضی هایشان مثل باران شدید و تند می مانند که در این راستا یک ضرب المثل معروفی داریم که می گوید باران تند زود قطع و فراموش می شود ولی باران آهسته و پیوسته همیشه هست و همه دوستان برای من محترم هستند.

* کمی از ایده های خلاقانه ای که برای اجرای کارتان در نظر می گیرید برای مخاطبان ما توضیح دهید؟

ما سعی کردیم در موزیک هایمان تلفیق ایجاد کنیم یعنی آشتی بدهیم گوش مردم را با ملودی های قدیمی و ملودی های اصیل ایرانی. یعنی می آییم ابزارهای پاپ را به نوعی در مسیر همان سنتی ایران استفاده می کنیم.

* شما برای نگه داشتن مخاطبان که در این سال ها با خودتان همراه کرده اید چه روش هایی را به کار می گیرید؟

مخاطبانم نسبت به بنده لطف زیادی دارند که همیشه پیگیر کارم هستند و بنده هم سعی می کنم از کارهایم در صفحه اینستاگرام و یا پیج های دیگر نمونه کارها رو قرار بدم تا از روند کارم مطلع شوند و بدانند به چه صورتی دارم کار می کنم و ناگفته نماند همیشه سعی می کنم کارهای جدید برایشان آماده کنم و کار، کار تکراری نباشد.

* آیا ساز مازیار بازیار کوک است؟

ان شاءالله خدا سلامتی و یک دل خوش بدهد که در این صورت ساز ما هم کوک می شود. البته اگر خدا سلامتی و دل خوشی به همه انسان ها بدهد آن وقت ساز مازیار بازیار کوک تر خواهد بود.

photo_2017-02-14_13-18-23

* به جز خوانندگی و موسیقی فعالیت دیگری هم دارید؟

بله همانطور که در قسمت های بالا اشاره داشتم قبلا ورزشکار بوده و هستم و همچنین مربی هنرهای رزمی و فیتنس هستم. گاهی هم طراحی می کنم البته نه یک طراحی حرفه ای بلکه یک طراحی در حد نقاشی آن هم برای دل خودم انجام میدم.

* فوتبالی هم هستید؟ طرفدار کدام تیم؟

بله هستم، طرفدار تیم سپاهان اصفهان هستم.

* آیا اهل مطالعه هم هستید در روز چند ساعت وقت خود را به مطالعه اختصاص می دهید؟

واقعیتش اهل مطالعه نیستم اما خبرهای جنجالی توتیتر را ببینم شروع می کنم به خواندن اما بیشتر حافظه تصویری دارم حالا مثلا فیلم باشد اعم از فیلم داستانی یا تاریخی.

* اولین چیزی که بعد از شنیدن کلمات پدر، مادر، دوست و موسیقی به ذهن تان می رسد چیست؟

موسیقی را خیلی دوست دارم، پدر و مادرم من را در این راه خیلی تشویق کردند مخصوصا باز مادرم چون همیشه با صدای گرمش برایم می خواند و فکر میکنم مشوق اصلی من مادرم بوده است.

* قله آرزوهای شما کجاست؟

قله آرزوهای من سلامتی همه بیماران است و اینکه همه افراد  وظیفه انسان دوستی خود را همیشه به یاد و از کالبدی که برای خود تشکیل دادند بیرون بیایند و همچنین کمی به دور و برشان اعم از هنرمندها، ورزشکارها و افرادی که دست شان به دهان شان می رسد و می توانند کاری برای بچه های معلول، بیماران سرطانی انجام بدند نگاه کنند.

* شما پیشنهادتان به عنوان یک هنرمند برای مسئولین فرهنگی شهر اصفهان چیست؟

جا دارد از اینجا یه خسته نباشید بگویم به مسئولین محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به خاطر همه تلاش هایی که در قسمت فرهنگ و هنر داشتند و هنر را بعد سال ها به اصفهان بر گرداندند خیلی دوست دارم که موسیقی خیابانی همانطور که مثل گذشته به عنوان مکتب هنر آواز اصفهان بوده و بسیاری از اساتید معتقد هستند هنر موسیقی و مکتب در اصفهان هنوز هست و می تواند به خوبی آموزش دهد و این عزیزان بیایند و  اجازه دهند که بار دیگر موسیقی خیابانی بیشتر رونق پیدا کند خصوصا جاهای تاریخی مثل پل خواجو و سی و سه پل.

* حرف آخر

به تمام مسئولینی که دارند نظام جمهوری اسلامی را کنترل می کنند باید عرض کنم، هنر غذای روح است، هنر جامه تن هر ملتی است، خواهشمندم اجازه ندهند هنر موسیقی ایران به سمت و سوی دیگری برود و خیلی از مفاخر هنر این مرز و بوم از این کشور رفتند  و نمی توانند کار کنند. ناگفته نماند تا الان هم هنرمندان زیادی را از دست دادیم و اگر ممکن است اجازه بدند هنرمندانی که مستحق برگشت به ایران هستند را به کشور بازگردند. از اینکه وقتی برای این حقیر در نظر گرفتید کمال سپاس و قدردانی را دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز