تری گیلیام پس از ۱۷ سال فیلمش را تکمیل کرد

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۱:۲۶:۵۷
کد خبر: ۵۶۸۳۷۳
تری گیلیام پس از ۱۷ سال فیلمش را تکمیل کرد
پروژه‌ای که کارگردان فیلم های «۱۲ میمون» و «ترس و نفرت در لاس وگاس» از بیش از یک دهه و نیم پیش می‌خواست بسازد، بالاخره به زودی راهی پرده های سینما می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ددلاین، بعد از ۱۷ سال مراحل پیش از تهیه، فیلمبرداری پروژه پردردسر «مردی که دن  کیشوت را کشت» ساخته تری گیلیام بالاخره به پایان رسیده است.

گیلیام از سال ۱۹۸۹ تا به حال مشغول کار روی این پروژه بوده و ابتدا فیلمبرداری فیلم را سال ۲۰۰۰ و با حضور جانی دپ آغاز کرد. این حرکت بدفرجام به طرزی به یادماندنی در فیلم مستند «گمشده در لامانچا» به تصویر کشیده شد. در این فیلم مستند مجموعه‌ای از فاجعه‌هایی که فیلم در مراحل تهیه دچار آن شد نشان داده شده است؛ از جمله ژان روشفورت بازیگر نقش مرد اول فیلم که دچار حمله قلبی شد یا صحنه فیلمبرداری پروژه که در یک سیل به طور کلی شسته شد و از بین رفت.

اما سال ۲۰۱۷ گیلیام دیگر دچار این مشکل‌ها نیست و به تازگی در فیس بوک اعلام کرده از نتیجه کاری که با علاقه انجام داده لذت می‌برد. او عکسی از صحنه که شامل یک کامیون قدیمی می‌شد که رویش نوشته بود «زنده باد دن کیشوت!» منتشر کرد و نوشت: «برای سکوت طولانی معذرت می‌خواهم. مشغول جمع کردن وسایل در کامیون بودم و حالا دارم به سمت خانه می‌روم. بعد از ۱۷ سال، فیلمبرداری «مردی که دن کیشوت را کشت» را تمام کردیم. از گروه ساخت و کسانی که به پروژه باور داشتند بسیار تشکر می‌کنم. زنده باد دن کیشوت!»

گیلیام مدتی بعد اضافه کرد: «دن کیشوت یک رویاپرداز است، یک ایده‌آلیست و یک رمانتیک که متعهد است به قبول نکردن محدودیت‌های واقعیت که بدون توجه به مشکلات به کارش ادامه می‌دهد، همانطور که ما این کار را کردیم. آنقدر طولانی مشغول این کار بودیم که ایده واقعا به پایان بردن این فیلم «مخفی» بسیار سوررئال به نظر می‌رسد. هر آدم معقولی سال‌ها پیش بیخیال می‌شد اما بعضی مواقع کله‌شق‌ها در پایان پیروز می‌شوند، بنابراین ممنونم از تمام رویاپردازها و تمام کسانی که باور داشتند و به تحقق رساندن این رویا کمک کردند!»

این فیلم که با اقتباس از رمان ادبی کلاسیک میگل دو سروانتس ساخته شده، آدام درایور، جاناتان پرایس، استلان اسکرشگرد، اولگا کوریلنکو، جوآنا ریبیرو، اسکار حائنادا، جوردی مولا، سرگی لوپز و روسی دو پالما را در جمع بازیگران خود دارد.

داستان این فیلم حول محور مردی متوهم می‌گردد که متقاعد شده دن کیشوت است و توبی را که یک مدیر اجرایی تبلیغاتی است با همراه قابل اطمینانش سانچو پانزا اشتباه می‌گیرد. این دو راهی سفری عجیب می‌شوند که بین قرن بیست و یکم و هفدهم در زمان عقب و جلو می رود. به تدریج، توبی تحت تاثیر این دنیای متوهم قرار می گیرد و نمی تواند رویاهایش را از حقیقت تشخیص بدهد. داستان در پایانی احساسی و فانتزی وار تمام می شود که در آن توبی لقب دن کیشوت دو لا مانچا را به گردن می‌گیرد.

مراحل فیلمبرداری این فیلم بر مبنای فیلمنامه‌ای نوشته گیلیام و تونی گریسونی، در اسپانیا و پرتغال صورت گرفت. آمازون استودیوز حقوق رسمی توزیع فیلم در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا را خریداری کرده است.

تری گیلیام کارگردان، فیلمنامه‌نویس، انیماتور و بازیگر بریتانیایی زاده آمریکا است. او به‌خاطر خلق چندین اثر برجسته همچون «دزدان زمان» (۱۹۸۱)، «برزیل» (۱۹۸۵)، «پادشاه ماهیگیر»(۱۹۹۱) و «دوازده میمون» (۱۹۹۵۵) شناخته شده‌است.

نظر شما