بررسی ظرفیت ها، آثار تاریخی و امکانات استان فارس در «سروستان»

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۰:۵۶:۰۵
کد خبر: ۵۶۸۸۷۰
بررسی ظرفیت ها، آثار تاریخی و امکانات استان فارس در «سروستان»
برنامه شب گذشته «سروستان» با حضور نماینده های مردم مرودشت، لارستان، نی ریز و استهبان روی آنتن شبکه «شما» رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت با حضور در این برنامه گفت: جمع زیادی از مردم فارس در روستاها زندگی می کنند و می توان گفت که مردم روستاها با زلزله خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند و امروز 650 روستای استان فارس آب رسانی می شود.

امروز آب چند استان به جهت کم آبی قطع شده و 10 میلیون مترمکعب آب در سال های گذشته در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

در استان به دلیل خشکسالی شرایط بسیار سختی داریم و امسال هم برخلاف بارندگی هایی که صورت گرفت، ما نتوانستیم منابعمان را به طور کامل تامین کنیم و مردم این شهرستان ها برای کسب درآمد دچار مشکل هستند.

اعتبارات به استان هم اکنون در حال تزریق شدن است و در این راستا شورای عالی آب کشور نیز تصمیم هایی می گیرد.

ما در این روند باید چند کار اساسی انجام دهیم که یکی از آن ها کاهش مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی است.

یکی از ظرفیت های خوب استان فارس گردشگری است چراکه فارس دومین مقبره اهل بیت(ع) را دارد. این استان همچنین 4 هزار از آثار تاریخی ثبت جهانی را در درون خود دارد و از این جهت باید هر چه بیشتر به ظرفیت های گردشگری این استان توجه کند.

در ادامه برنامه «سروستان» جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان اظهار کرد: با وجود ظرفیت های خوبی که در استان وجود دارد اما عزیزان ما همچنان با مشکل کم آبی رو به رو هستند و از مواردی مانند راه های روستایی کماکان رنج می بریم.

با آموزش به بومیان و مردم محلی در بخش هایی مانند صنایع دستی که می تواند مهم ترین بخش درآمدزایی مردم روستا باشد، امکان برداشتن گام های موثری در زمینه اشتغال وجود دارد.

در ادامه برنامه «سروستان» شبکه «شما» تصریح کرد: روستاها برخلاف ظرفیت های بسیاری که در حوزه گردشگری وجود دارد، در زمینه تولید به شرایط مطلوبی نرسیده اند و حتی برخی روستاهایی که 700 خانواده در آن ها ساکن هستند، گاهش از آب شرب هم محروم هستند.

به عنوان نمونه ما روستایی داریم که می تواند به دلیل منابع معدنی می تواند یک بخش صنعتی باشد اما از چنین امکانی، محروم است. من حتی در شهرستان نی ریز روستایی را می شناسم که وقتی بارندگی صورت می گیرد، معلم نمی تواند خود را به کلاس درس برساند.

فارس یک استان منحصر به فرد است. بیش از 4 هزار اثر تاریخی در استان فارس وجود دارد که هر کدام به تنهایی می تواند یک فرصت برای مردم آنجا ایجاد کند.

به طور یقین بسیاری از کشورها ایران را به نام شیراز، سعدی و حافظ می شناسند. ایران همچنین در بین کشورهای هم جوار در بحث سلامت به یک قطب مهم تبدیل شده است و بزرگ ترین انجیرستان دیم جهان در استان فارس وجود دارد و می توان گفت که استان فارس در تمامی زمینه ها سرآمد است.

خوشبختانه امسال پس از خشکسالی های پیاپی، با چند بارندگی توانستیم شاهد پر شدن 43 میلیون لیتر در یکی از سدهای استان فارس باشیم.

در بخش دیگری از برنامه «سروستان» سامان تاج گردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در گفت و گویی تلفنی یادآور شد: دغدغه های استان فارس در بخش هایی مانند کم آبی، صنعت و پزشکی ضرورت توجه به این بخش ها را روشن می کند.

ما در راستای برنامه ریزی در استان ها همواره تطبیق دادن موضوعات با شاخص های برنامه ششم توسعه را مدنظر داشته ایم.

اتفاق بزرگی که ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و با رهنمودهای مقام معظم رهبری رقم زد، باعث شد همبستگی برای انجام دادن کارها خیلی بیشتر شود. ما در سال 1395 با همین رویکرد راهکارهایی را درحوزه های مورد نظر اجرا کردیم و به نتیجه رسیدیم البته به دنبال توسعه پایدار هستیم و در پیگیری برنامه ها، توسعه اقتصادی در تمامی بخش ها را مورد توجه قرار می دهیم.

این برنامه به تهیه کنندگی مهدی خدایی و با اجرایی ناصرخیرخواه سه شنبه ها ساعت ٢٢ روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز