معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

مصمم به استمرار بیمه خبرنگاران بیکار شده هستیم

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۳۸:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۱۱۲
مصمم به استمرار بیمه خبرنگاران بیکار شده هستیم
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موج گسترده تغییر و تحولات در برخی رسانه ها به خبرنگاران بیکار شده توصیه کرد برای ادامه و استمرار بیمه خود به سامانه جامع رسانه های کشور مراجعه کنند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین انتظامی با اعلام اینکه سیاست عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت تاکید بر بیمه کردن خبرنگاران است، گفت: بر این باوریم باید سیاست‌های این وزارتخانه و مطبوعات به سمتی هدایت شود تا همه خبرنگاران از امنیت شغلی کافی برخوردار شوند.
 
نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات به تغییر و تحولات اخیر در برخی رسانه ها و در نتیجه، بیکار شدن شماری از خبرنگاران اشاره و به خبرنگارانی که به هر دلیلی از کار بیکار می شوند توصیه کرد تا با مراجعه به سامانه e-rasaneh.ir و انجام مراحل کاری نسبت به پایداری و استمرار بیمه خود اقدام کنند.
 
انتظامی با بیان اینکه حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها در قالب بیمه انجام می‌شود، اظهار داشت: برای فرصت های شغلی هم به کمک تشکل ها نیاز داریم.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مطابق قانون تمامی نشریات اعم از روزنامه، هفته‌نامه و دوهفته نامه‌های سراسری، روزنامه و هفته‌نامه‌های منطقه‌ای و استانی و روزنامه‌های محلی باید خبرنگاران خود را بیمه کرده تا از یارانه برخوردار شوند. 
 
انتظامی در عین حال تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق آئین نامه مصوب هیات وزیران موظف شده است تا یارانه‌ها را بر اساس فعالیت و نیروی انسانی شاغل در نشریات پرداخت کند.
 
وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال خبرنگاران، گفت: مطبوعاتی به کسی اطلاق می‌شود که شبانه‌روزی در این حوزه فعال و بیمه شده باشد، در این خصوص باید بیش از گذشته به خبرنگاران توجه شود تا مدیران رسانه‌ها درباره آنها سیاست روزمزدی اعمال نکنند.
 
انتظامی توضیح داد: با وجود شرایط خاصی که در کشور حاکم است از مدیران رسانه ها خواسته‌ایم تا خبرنگاران خود را بیمه کنند و هزینه آن را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان یارانه بیمه دریافت کنند؛ این مطلب به معنای امر و نهی از ناحیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه این وزارتخانه از عملیاتی شدن این مهم حمایت خواهد کرد.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یکی از دلایل خانه‌به‌دوشی خبرنگاران را نبود رابطه بیمه‌ای ثابت با مدیران مطبوعات برشمرد و تصریح کرد: رسانه‌های مکتوب و مجازی همچون خبرگزاری‌ها موظف به بیمه کردن خبرنگاران خود هستند.
 
به گفته انتظامی اگر مدیران خبرگزاری برای بیمه کردن نیروهای خود اقدام نکردند، خبرنگاران موضوع را پیگیری و از ابزار قانون استفاده کنند.
 
وی رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری را تاکید بر تداوم بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه توسط رسانه ها، فراهم فضای شرایط مناسب برای ایجاد امنیت شغلی خبرنگاران و نداشتن دغدغه این قشر و همچنین فراهم کردن زمینه‌ای مناسب برای ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران سراسر کشور عنوان کرد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز