«باغ بی برگی» کارن کیهانی منتشر شد/ معرفی قطعات

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۰۸:۳۳:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۰۱۴
«باغ بی برگی» کارن کیهانی منتشر شد/ معرفی قطعات
آلبوم «باغ بی برگی» به آهنگسازی کارن کیهانی شامل ۶ اثر متعلق به دو مجموعه «تک گویی های شبانه» و «حباب ها» در بازار موسیقی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  آلبوم «باغ بی برگی» به آهنگسازی کارن کیهانی توسط انتشارات ماهور در بازار موسیقی منتشر شد. این آلبوم که با فاصله‌ سه سال از مجموعه‌ قبلیِ کیهانی منتشر شده، گزیده‌ای از آثار این آهنگساز است که در فاصله‌ سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نوشته، اجرا و ضبط شده و به انتخاب او در یک مجموعه گنجانده شده‌اند.  

این آلبوم شامل ۶ اثر با عناوین «روی جادۀ نمناک» برای پیانو، «آخرین قطرۀ صد» برای ویولن و ویولنسل، «و می‌بیند صدایی نیست» برای ترومبون سولو، «باغ بی برگی» برای هارپ سولو، «هِجرانی» برای فلوت و پیانو، «نقطه‌ای بود و دگر هیچ نبود» برای سنتور و آنسامبل بزرگ بوده که متعلق به دو مجموعۀ تک‌گویی‌های شبانه و حباب‌ها از دوره های کاری مختلف آهنگساز هستند.

در میان آثار ارائه شده در این آلبوم، نامِ دو قطعه بیش از بقیه در سال‌های قبل شنیده شده‌است؛ یکی قطعه‌ باغ بی برگی برای هارپ که دو سال پیش کاندید جایزه آهنگسازی USIHCC (جایزۀ مهم آهنگسازی برای ساز هارپ با مدیریت سوزانا مَک دونالد) شد و در اردیبهشت‌ماهِ سال جاری این قطعه توسط بریجِت کیبی (هارپیست مشهور نیویورکی) در فستیوال معتبر ماتا در شهر نیویورک روی صحنه رفت.

«نقطه‌ای بود و دگر هیچ نبود» دیگر اثر بیشتر شناخته شدۀ این آلبوم است که در سال ۲۰۱۳ میلادی به سفارش آنسامبلِ سوییسیِ ماتکا برای سنتور و آنسامبل نوشته شد و پس از اجرای نخست در ژِنِو (به رهبری اِلِنا شوارز)، توسط آنسامبل دیوِرتیمنتو میلان در بیِنال موسیقی ونیز، فستیوال اَپِرتو، و فصل کنسرتیِ روندو، به رهبری سندرو گُرلی، اجراهای موفقی را تجربه کرد. این قطعه، سال گذشته به عنوان یکی از منتخبانِ انجمن آهنگسازان آمریکا SCI در آلبومِ Modes توسطِ نشر Navona Records منتشر شد.

 در ضبطِ حاضر این قطعه در آلبوم «باغ بی برگی»، کارن کیهانی خود، نوازندۀ سنتور نیز بوده‌است.

نظر شما