سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان سرخه:

برای هنرمندان پیشکسوت کارت شناسایی صادر می‌شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۴:۰۱:۵۱
کد خبر: ۵۷۲۱۲۵
برای هنرمندان پیشکسوت کارت شناسایی صادر می‌شود
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: کارت شناسایی برای هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی شهرستان سرخه صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، بهمن اخلاقی اظهار کرد: صدور کارت شناسایی ویژه هنرمندان صنایع دستی پیشکسوت شهرستان سرخه از سه‌ماه پایانی سال گذشته آغاز شده و تا کنون ۲۲ کارت شناسایی برای این هنرمندان صادر شده است.

او با اشاره به ویژگی خاص صنایع دستی سرخه، گفت: هنرمندان این شهرستان علاوه بر حفظ اصالت آثار، به‌دلیل برخورداری از آموزش‌های مدون، توان خلق آثار به‌روز را دارند.

وی با تاکید بر این‌که صنایع دستی یکی از ارزنده‌ترین دارایی‌های هر منطقه است، بیان کرد: هنرمندان گنجینه‌ای ارزشمند از هنر و تجربه هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

اخلاقی با اشاره به اهمیت وجود هنرمندان پیشکسوت، گفت: این افراد بزرگ‌ترین سرمایه‌های سازمان میراث فرهنگی هستند و برنامه این اداره نیز حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت است.

وی ادامه داد: ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات هنرمندان صنایع‌دستی، بویژه هنرمندان صنایع‌ دستی پیشکسوت، تلاش برای حفظ آثار ارزشمند آن‌ها و ... از جمله برنامه‌های حوزه صنایع دستی اداره میراث فرهنگی سرخه است.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: برگزاری کلاس توجیهی صنایع دستی در رشته حوله‌بافی برای هنرمندان شهرستان، بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از کارگاه و فروشگاه تولیدی حوله‌بافی، دیدار و عیادت از هنرمندان پیشکسوت و برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان صنایع دستی از جمله برنامه‌های این اداره برای گرامیداشت هفته صنایع دستی است.

۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است و تا ۲۷ خردادماه به‌عنوان هفته صنایع دستی در ایران گرامی داشته می‌شود.

بیش از ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در شهرستان سرخه فعالیت دارند و حوله‌بافی، چادرشب‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و خرسک از مهم‌ترین رشته‌های صنایع دستی این شهرستان است. شهرستان سرخه در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز