داوران فیلمنامه‌های انیمیشن هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان مشخص شدند

۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۱۳:۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۷۳۳۵۷
داوران فیلمنامه‌های انیمیشن هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان مشخص شدند
اسامی داوران بخش فیلمنامه‌های انیمیشن هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اعلام شدند.

به گزارش برنا، روانبخش صادقی، سعید توکلیان، مجید راستی، محمد میرکیانی و ناصر گل‌محمدی بعنوان داوران بخش فیلمنامه‌های انیمیشن هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انتخاب شدند.

روانبخش صادقی

روانبخش صادقی متولد ۱۳۴۹ خلخال و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی انیمیشن است. کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی، ساخت انیمیشن، طراحی استوری برد، طراحی لی اوت، سرپرستی انیماتورها، طراحی زمینه، طراحی شخصیت، ساخت فریم‌های کلیدی و میانی انیمیشن، فیلم‌‌برداری و تصویربرداری، تدوین، صداگذاری، صداساز، مدل‌سازی سه بعدی، کامپوزیت، جلوه‌های ویژه و نورپردازیاز تخصص‌های روانبخش صادقی است.او همچنین در زمینه‌های فیلم‌های کوتاه داستانی، کوتاه تجربی، بلند، تلویزیونی، تبلیغاتی، اینترنتی، ویدئو موزیک، آموزشی، مالتی مدیا، بازی‌های رایانه‌ای، جلوه‌های ویژه و عنوان‌بندی فیلم‌ها فعالیت کرده است.

سعید توکلیان

سعید توکلیان متولد ۱۳۳۱ و کارشناس ارشد انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. مدیریت واحد انیمیشن دانشکده صدا و سیما از ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰، تدریس انیمیشن در دانشکده صدا و سیما، دانشکاه تهران و دانشگاه هنر دانشکده سینما تئاتر، ترجمه و تالیف کتب بیداری رویاها، یکصد سال سینمای انیمیشن،  تک فریم‌های ماندگار، تولید ۲۶۰۰ دقیقه برنامه ( سینمای متحرک‌سازی) به سفارش شبکه ۴ سیما از سال ۱۳۷۴، همکاری در راه‌اندازی واحد انیمیشن بعثت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷، عضویت در شورای تولید، فیلمنامه و تولید شرکت فرهنگی هنری صبا از ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶، مدیریت انتشارات دانشکده صدا و سیما ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹، ریاست هیئت مدیره  انجمن آسیفا ایران ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶، عضویت شورای آموزشی دوره های فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ و۱۳۹۳  تا کنون، عضویت شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و انیمیشن از سال ۱۳۸۹، عضویت انجمن بین‌المللی مطالعات انیمیشن، معرفی و نمایش فیلم‌های انیمیشن ایران در جشنواره بولونیای ایتالیا به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معرفی و نمایش فیلم‌های برگزیده انیمیشن ایران در جشنواره فانتوش سوئیس، داوری بخش انیمیشن دانشجویی جشنواره زاگرب ۱۹۹۶، برگزاری و تدریس دوره‌های  عالی شیوه‌های تدریس برای استادان رسانه، اصفهان - زیبا کنار و کشور بوتان به دعوت یونسکو، داوری فیلم‌های انیمیشن مراکز استان‌های صدا و سیما، جشنواره دانشجویی صدا و سیما، جشنواره حرکت حوزه هنری خرم‌آباد، جشنواره رضوی گرگان، داوری بخش انیمیشن جشنواره خانه سینما، داوری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱، ۲، ۳ و ۴ و معاونت آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران از دیماه ۱۳۹۴ از جمله فعالیت‌های اوست.

مجید راستی

مجید راستی متولد ۱۳۳۳ در تهران و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی است.  او نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان و صاحب آثار  متعددی در این حوزه است. تاکنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب توسط این نویسنده منتشر شده است که از جمله آنها می‌توان به مجموعه دو جلدی «ماجراهای علی کوچولو» و کتاب «این سر دنیا، آن سر دنیا» توسط انتشارات به‌نشر و کتاب «چند تا دوست» از سوی انتشارات سروش اشاره کرد.کتاب «این سر دنیا، آن سر دنیا» یکی از آثار موفق این نویسنده است که در چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز قدردانی شد. مجید راستی در گذشته حدود ۲۵ سال در گروه کودک شبکه دو سیما و ۲ سال در گروه کودک شبکه اول سیما مشغول به فعالیت بوده و بیش از ۱۵ سال است که در انجمن نویسندگان کتاب کودک و نوجوان عضو فعال و ثابت است.

محمد میرکیانی

محمد میرکیانی متولد ۱۳۳۷ در تهران است. او نویسنده، کارشناس ادبیات و مدیرفرهنگی است که انتشار بیش از ۷۰ جلد کتاب در قالب داستان کوتاه، رمان، فیلمنامه برای کودکان ونوجوانان و نگارش آثار پراکنده برای بزرگسالان از جمله کارهایی است که انجام داده است. میرکیانی تا کنون برنده سه دوره جایزه کتاب سال و تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برنده جایزه‌های گوناگون از جشنواره‌های گوناگون داخلی است و ترجمه وانتشار آثار در کشورهای ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و تاجیکستان، سردبیری مجله سوره نوجوانان و برنامه‌های رادیویی قصه ظهر جمعه و از سرزمین نور در صدای جمهوری اسلامی ایران از جمله فعالیت‌های اوست. او در مجموع به مدت ده سال مدیر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و گروه‌های کودک ونوجوان شبکه‌های یک، دو و شبکه جهانی جام جم بوده است و بیش از دویست و بیست قصه از آثار او در مجموعه‌های داستانی و پویانمایی استفاده شده که پویانمایی «قصه ما مثل شد» و «شب‌های شیرین» از مشهور ترین آنهاست. میرکیانی نویسنده بیش از دویست نمایشنامه رادیویی برای کودکان و نوجوانان است و تدریس در دانشکده صدا و سیما و آموزش و پرورش، همکاری با گروه مولفان کتب درسی آموزش و پرورش و انتشار ده‌ها داستان در نشریات کودک و نوجوان از دیگر  فعالیت‌های اوست. او در سال ۸۵ گواهینامه درجه یک هنری (معادل دکتری) دریافت کرد و برنده لوح تقدیر و پروانه زرین از بیست و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد. در هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان در کرمانشاه از او تقدیر شد و مناسب کتابخانه بین‌المللی مونیخ آلمان در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ میلادی دو کتاب «پاپر» و «روزی بود و روزی نبود» او را در فهرست کتاب‌های مناسب خود قرار داد.

ناصر گل محمدی

ناصر گل محمدی متولد ۱۳۳۹ در زنجان است و مدرک کارشناسی تولید سیما با گرایش کارگردانی انیمیشن از دانشکده صدا وسیما در سال ۱۳۶۷، کارشناسی ارشد  انیمیشن از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران در سال ۱۳۷۴ و دکترای هنر، مطالعات عالی انیمیشن از دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان در سال ۲۰۰۳ دارد. راه‌اندازی مرکز تولید انیمیشن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (استودیو بعثت) از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴، مدیریت گروه آموزش تولید دانشکده صدا و سیما از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۷، عضویت هیئت اجرائی دوره بین‌المللی آموزش فیلمسازی برای زنان آسیائی در تهران سال ۱۳۷۶، مدیریت گروه آموزش هنرهای دیجیتال دانشکده صدا و سیما از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰، معاونت پژوهشی دانشکده صدا وسیما از سال ۱۳۹۰، عضویت شورای برنامه‌ریزی دروس انیمیشن (فنی حرفه‌ای آموزش و پرورش)، عضویت کمیته بازنگری به نظام‌های معین برنامه‌سازی در رسانه تلویزیون، عضویت شورای آموزش و پژوهش، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فعالیت‌های سینمایی، سمعی و بصری وزارت ارشاد اسلامی از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۳، عضویت شورای فیلمنامه انیمیشن حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۸۹ و عضویت شورای راهبردی انیمیشن صدا وسیما (صبا) از سال ۱۳۹۰ از جمله فعالیت‌های اوست.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۹ تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز