عذرخواهی خانم بازیگر بابت سخنانش

۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۱۶:۰۳:۳۲
کد خبر: ۵۷۳۴۴۴
عذرخواهی خانم بازیگر بابت سخنانش
بازیگر و کارگردان آمریکایی برای نادیده گرفتن فیلم «رنگ بنفش» اسپیلبرگ در سخنانش، از این کارگردان سرشناس عذر خواست.

به گزارش برنا به نقل از ورایتی، الیزابت بنکس در یک سخنرانی که چند شب پیش در مراسم جوایز لوسی و برای  حمایت از زنان فیلمساز انجام شده بود از اسپیلبرگ برای بها ندادن به بازیگران زن در نقش اصلی انتقاد کرد، اما او یک فیلم مهم را این میان از قلم انداخته بود.

وی پس از این که با موج انتقادها نسبت به این سخنرانی روبه رو شد مجبور شد از استیون اسپیلبرگ عذرخواهی کند چرا که وی سازنده فیلم «رنگ بنفش» است که در سال ۱۹۸۵ ساخته شد و با بازی ووپی گلدبرگ در نقش اصلی، نامزد دریافت ۱۰ جایزه اسکار هم شده بود.

بنکس با انتشار اعلامیه‌ای عذرخواهی خودش از اسپیلبرگ را برای نادیده گرفتن این فیلم مهم اعلام کرد. وی در توییتر نوشت: این فیلم را فراموش کردم. وقتی در مراسم ویژه فیلم برای زنان داشتم سخنرانی می‌کردم و اشاره‌ای به اسپیلبرگ و آثارش کردم، این فیلم را از یاد برده بودم. باید مسئولیت حرف‌هایی را که زدم بپذیرم و بگویم متاسفم. وقتی داشتم درباره این مساله نظر می‌دادم، داشتم به فیلم‌هایی که این اواخر اسپیلبرگ کارگردانی کرده بود فکر می‌کردم و فیلم بسیار مهم «رنگ بنفش» را به کلی از یاد برده بودم.

در مراسمی که سه شنبه شب برای حمایت از زنان در صنعت سینما برگزار شده بود بنکس با دریافت جایزه کریستال برای تلاش فوق‌العاده‌اش در صنعت سینما مورد تجلیل قرار گرفت اما او در سخنرانی هنگام دریافت جایزه‌اش گفت جایگاه زنان در صنعت سینما آن چه باید باشد نیست و مثلا اسپیلبرگ تاکنون یک فیلم با محوریت یک شخصیت زن نساخته است.

در همان جا بازیگر شاری بلافونته گفت: «رنگ بنفش» که بنکس در پاسخ گفت: خیلی خب اما او آن را کارگردانی نکرده، تهیه کننده‌اش بود.

در حالی که اسپیلبرگ در حقیقت کارگردان فیلم هم بود.

این فیلم که با اقتباس از رمان مشهور آلیس واکر ساخته شده بود درباره سختی زنان  سیاهپوست در ایالت‌های جنوبی آمریکا بود.

بنکس با این سخنان با انتقاد شماری از منتقدها روبه رو شد که به وی تاختند که چون آن فیلم با محوریت زنان سیاهپوست ساخته شده بود از نظر وی نادیده گرفته شد و وی در حقیقت به محوریت زنان سفیدپوست فکر می‌کرده است.

الیزابت بنکس بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است. این بازیگر که با بازی در «مرد عنکبوتی» به شهرت رسید، در سال ۱۹۹۶ با درجه عالی از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ تحصیل شده‌است. وی سال پیش با کارگردانی «صدای ۶دانگ» یا «پیچ پرفکت۲» که قسمت دوم فیلم کمدی موزیکال آمریکایی «پیچ پرفکت» بود، سال موفقی را پشت سر گذاشت و جند هفته در راس باکس آفیس آمریکا ایستاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز